Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

De start  Den Oever - Schagen

Dag 1        10 mei                                            Den Oever - Schagen      33 km

Op pad.
Eindelijk 10 mei!!! Zoals mijn Friese wandelmaat Jaap zal zeggen  "it giet oan",
maar wij Wieringers gaan gewoon op pad

Zo na een heeeel gezeligge afscheids borrel afgelopen zondag  gaat het dan eindelijk beginnen.
De start  is op de haven van Den Oever, dit is de enige startplaats zonder kerk.Onze eerste stempel halen we bij de havenmeester, en hierna gaan we van start. uitgezwaaid door Wim die ons gelijk maar op het Wieringer nieuws gezet heeft. Onze eerste etappe gaat van Den Oever naar Schagen.Eerst langs de Molgerdijk waar Simon woont en dan via de Witkoppe en de Beltstraat waar Hetty en ik gewoond hebben, hierna via de Kremersweg waar ik ben opgegroeid langs mijn geboorte huis op de Noorderbuurt. Vanaf hier gaat het naar Anna Paulowna waar we de officiele route oppakken.
Na een klein uurtje regen word het lekker wandelweer gelukkig niet zo warm als begin van de week.We lopen langs de Molgerdijk waar Simon woont, vervolgens naar Hippolytushoef,om na een uur een koppie te halen bij Hetty, waar zich nog een aantal vrienden verzameld hebben. Hier worden we weer uitgezwaaid en tot onze verrassing loopt Kevin de eerse etappe mee.
De route is vrij saai met lange rechte stukken, maar met zijn drieen is er altijd wel praat.zo doende liep het best wel lekker door.
na 33 km Kwamen we bij ons eerste overnachtings adres aan. we worden gastvrij onvangen door Truus en Niek, na een drankje zijn we met Hetty en Kevin lekker bij Peking orieentaalse hapjes gaan eten. Hierna was tijd om afscheid te nemen. Hierna lekker douchen en op tijd plat.

Janet

Top gedaan. Vandaag gelukkig een droge dag. Succes!!! Zet hem op.

Marina Reij

Top gedaan mannen zet m op verder en veel succes!!

Henk-Jan Wittink

Gezellig en harstikke sportief, toi toi toi...

Jannie

Succes!