Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 8 Rijswijk (Gelderland) - Bruchem 27 km

17 mei Rijswijk - Bruchem 27 km

Onze slaapplaats was vannacht een blokhut bij de familie Verkerk. We werden ontvangen door mevrouw, deze had een hoop humor, Simon werd al snel snotjong genoemd en ik als pensionado bestempeld. Na een gezellig praatje konden we onze eigen gang gaan. Dit hield in lekker douchen en een hand wasje. s'avonds hebben we twee overnachtingen geregeld voor een rustdag op 21 mei. Na een nachtje snurken de tas weer gepakt en richting ontbijt. Eitje nummer 8 (ik kreeg gelijk last van angstzweet), verder stond er alleen zoet en aardbeien op tafel, dit werd opgelost nadat we uitgegeten waren, toen kwam ze nog met de vergeten kaas en worst aan. Rond half negen hebben we hartelijk afscheid genomen, van deze gastvrije mensen.

Onderweg worden we voorbij gereden door twee fietsers die ook onderweg zijn naar Santiago de Compostella.De route bestond uit vele rechte wegen met af en toe bewoonde wereld. In Geldermalsen bij de post een stempel gehaald bij een leuke dame, die enthousiast reageerde en vertelde dat ze deze tocht ook een keer wil lopen, waarna we buiten op het rechte pad zijn gebracht door een winkelier.Bij het inlopen van de straat waar we vannacht slapen hebben we Google maps uitgezet en bij nummer 7 waar nog niemand thuis was, zijn we maar in de tuin gaan zitten wachten. Op een gegeven moment kwam er een jongen thuis die geen sleutel had en nogal vreemd op ons reageerde, zijn moeder kwam zo thuis en daar moesten we op wachten. Niet veel later kwam deze aangereden en keek niet blij omdat onze tassen in de weg stonden. Met een verbaasde blik stapte ze uit en toen ik vertelde dat wij bij haar kwamen slapen, zij ze dat ze vol zat. Mijn gedachte was, dat is lekker dubbel geboekt. Ik heb een gezin en alle kamers zijn bezet vertelde ze. het mysterie werd opgelost toen ik over vrienden op de fiets begon, toen bleek dat we honderd meter verder op nummer 7 moesten zijn in de goede straat. Hier werden we gastvrij met een heerlijk bakkie koffie ontvangen door Bernadette en de Friese stabij Aagje. Nu douchen en morgen weer verder.


Reacties

Reacties

Henk-Jan Wittink

Mooie verhalen iedere dag. Succes mannen!

Janet

Leuk verhaal weer. En nog even dan kunnen jullie even een dagje rusten. Veel loop plezier maar weer. X

marcia

Ik vraag me af of jullie al blaren hebben of iets dergelijks? Of nog helemaal nergens last van? Succes verder!!

Anne

Ik was die enthousiasteling met die stempel! Ontzettend leuk en zeer vereerd ook! Geniet van jullie camino!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!