Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 9 Bruchem - Oisterwijk 29 km

Gisteravond belanden we weer eens in een tweepersoons bed, wij noemen dit de bruidssuite. Na al die eieren trof ik het niet we rolde namelijk alle twee naar het midden, Simon heeft gelukkig nog niet genoeg eieren gehad want hij verhuisde naar het eenpersoonsbed op het andere kamertje. Dus weer een nacht overleeft. Het ontbijt wat Bernadette ons voorschotelde was echt van wereldklasse, waar hebben we het aan verdiend, maar wel weer een eitje voor ons en Simon at mijn ei ook nog maar even op, dit was de tweede keer deze reis dus het totaal staat op elf op een rij. waar hebben we het aan verdiend. Na het ontbijt gingen de schoenen moeizaam aan, als we bukten kwam aagje ons namelijk een wasbeurt geven, na dat deze naar binnen was verbannen ging het een stuk beter. Na een hartelijk afscheid heeft Bernadette de Wieringer vlag nog even netjes recht gehangen en gingen we op pad naar Oirschot. De route was niet echt interessant, deze ging van Bruchem via Hedel, Den Bosch, Vucht, Helvoirt,Haaren tot aan Oisterwijk. Het laatste stukje door de bossen was een verademing. Vlak voor Vucht komen we een paar fietsers tegen die meteen onze schelp spotte, de man van dit echtpaar heeft de tocht al drie keer gefietst, hij is begonnen omdat hij niet durft te vliegen en beloofde zijn broer, die 40 km voor Compostella woont, een keer langs te komen. Bij Haaren aangekomen willen we even boodschappen doen, we willen wel weer eens een piepertje eten, uit de supermarkt gekomen valt Henk en alle boodschappen zitten onder de yoghurt, gelukkig was dit alle schade en konden we lekker koken op de camping de Reebok, waar we een trekkershut hebben. Dus douchen, koken en afwassen en morgen is er weer een dag, voor Simon eentje zonder eitje.

Sterio ?

Oisterwijk is prachtig geniet er van en wat gaan jullie hart!
Leuke verhalen

Jaap Koppert

Ik heb inmiddels al dagen de volgende zin gelezen en ik begrijp er niks van: "Na het ontbijt gingen de schoenen moeizaam aan, als we bukten kwam aagje ons namelijk een wasbeurt geven, na dat deze naar binnen was verbannen ging het een stuk beter." Wie is aagje, waarom geeft zij jullie een wasbeurt en wordt ze naar binnen verbannen?