Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

DAG 15 Westerlo- Diest 25 km

24 mei dag 15 Westerlo -Diest 25 km

Gisteren na het badderen, even een biertje halen en kijken of we wat kunnen eten. We kunnen bij de groep aanschuiven voor (natuurlijk) tomaten soep, puree van aardappelen en spinazie met een vis burger. De groep bestaat uit een aantal leerlingen van bijzonder onderwijs met hun begeleiders. Het valt ons op hoe rustig de groep is. Na het eten proberen we nog een tweetal overnachtingen te regelen wat moeizaam gaat, als Simon de begeleiders van groep vraagt of zij misschien iets weten, bied Philippe aan om te helpen met zijn laptop. Uiteindelijk levert dit een overnachting op, en een uitnodiging om een biertje te drinken met Philippe en zijn harem. Zo zitten we poosje gezellig te kletsen. Om kwart voor tien nemen we afscheid van deze leuke zuiderburen en zoeken ons mandje op. Philippe en harem bedankt voor de leuke avond en nog een goede voortzetting van jullie midweek. Van ochtend bij het ontbijt treffen we de groep weer, het valt ons weer op dat er met zoveel liefde en geduld met deze jeugd wordt omgegaan (respect). Na het ontbijt gaan we op pad, we krijgen vandaag een geweldige route voorgeschoteld met heel veel bos, ik hoop dat ik voor jullie nog een paar leuke foto's heb want jullie hebben niks aan duizenden bomen. De route ging vandaag van Westerlo via Blauwberg, Averbode, Okselaar, Zichem, Molenstede naar Diest. In Averbode hebben we bij de prachtige abdij een stempel gescoord. De route was ongeveer 25 km, en zodoende waren lekker op tijd in Diest, waar we een terrasje gepakt hebben en onze voorraden weer hebben aangevuld. Tegen vijfen komen we bij ons overnachtingsadres aan. Hier werden we vriendelijk ontvangen door de gastheer met koffie, toen deze hoorde dat wij van Wieringen komen laat hij ons een kunstwerk van Theo Mulder zien en vertelde dat dit een vriend van hem was. Al pratend bleek dat hij ook bij Max Teeuwisse is geweest en daar bier uit raam kreeg, nadat de brandweer daar de boel op slot had gedaan. Zo nu eten en morgen verder.