Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 19 Namen- Leffe 31km

28 mei Dag 19 Namen - Leffe 31 km

Gistermiddag eerst even gezellig een bakje in de tuin gedaan, dus lippenstift op de kopjes. Daarna maar even wat gaan eten want er moet ook weer brandstof in de motor. Bij terug komst was de derde gast van mevrouw Bombaerts ook aanwezig, dit was Rosie uit Luxemburg, deze dame loopt veel verschillende paden en neemt overal rustig de tijd voor, wat zij ook kan doen omdat zij gepensioneerd is, na een leuk onder onsje word het bedtijd. Slapen gaat ons door de warmte slecht af maar de eitjes angst is bij mij verdwenen, Simon heeft al 3 dagen geen ei gehad. Om half 8 is het ontbijt, wat weer goed verzorgt is, en mevrouw Bombaerts..... vertroeteld ons of we haar eigen kinderen zijn, wat weer een geweldige dame. Als we met haar afrekenen, beseffen we dat deze enorm zorgzame vrouw het leuk vind om dot te doen en er volgens ons niks aan overhoud. Na een hartelijk afscheid gaan we om 8 uur op pad, eerst een stuk door Namen. Wat eigenlijk alleen maar voorbij razend verkeer was. Na een tijdje komen we aan de oever er van de Maas die vandaag ons links blijft volgen. Onderweg een boot met Gronigen achterop dus een foto en een praatje in de brandende zon. Als we weglopen zeggen we allebei dat als wij op de boot hadden gezeten wij de pelgrims minstens een glaasje water hadden aangeboden. Ook heeft dit praatje mij weinig zelfvertrouwen gegeven daar zij vroegen of we vader en zoon waren dit is al voor tweede keer deze route. Dus een vraag voor de volgers ziet Simon er zo jong uit of ik zo oud (spaar Simon maar niet). Een kilometer of 6 verder komen we in een supermarkt Annemiek tegen ook een pelgrim, zij was net in Namen begonnen, hier was de vorige poging gestrand door een voet blessure. Zo komen we na een warme en soms hete dag(het was redelijk te doen) bij de abdij van Leffe aan. Zo nu lekker douchen en mee eten in de abdij waar we ook op tuk gaan. Laaaater.

Leif

Abdij? Ik zou daar gewoon blijven, hoef je niet zo een end te lopen....\\\\\\\\\\\\\\\\

Groeten en sterkte mannen!!!

Jaap

En ik dacht nog wel dat jij de jongste van de 2 bent, Henk. Petje af voor jullie. Succes gewenst!!

Loes Ansink -Molenaar

Wat weer een heerlijk stukje vol humor ? respect voor jullie mannen !! Geniet avond ??

Jan Z

Laffe, komt daar dat bier niet vandaan. Dan hebben jullie morgen wel een vrije dag verdient, vanavond maar een proeverij van al dat gerstenat.

Arjen

Goedemorgen Hendrik,
En hoe smaakte het verse bier??
Leuk om jullie avontuur te volgen!
Veel succes met je zoon of vader?