Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 20 Leffe - Givet 30 km

29 mei Dag 20 Leffe- Givet 30 km

Het eten gister in de abdij was goed, we aten niet met de broeders maar in een zaaltje apart met een echtpaar dat drie dagen in retraite is. Van ochtend om 8 uur ontbijten we weer met deze aardige mensen waarvan de man goed Nederlands spreekt. Na het ontbijt een stempel gekregen van een hele aardige ook Nederlands sprekende broeder. Dus om half 9 op weg, gelijk het regenpak aan voor ongeveer een half uurtje, hier na lekker wandel weer. Onderweg komen we twee stilstaande leger voertuigen tegen met 3 hospiks, Simon bestelt 2 koffie waar ze hartelijk om lachen na een praatje, vragen ze of we nog water willen ( geen Gronigers dus). Dus verder maar weer als we een bakkie gedaan hebben begint te het weer te regenen, gelukkig kunnen we even verder op schuilen met koffie en een broodje broodje ham, we zitten onder een luifel en zien gewoon een gordijn van water. Na zo een 1,5 uur wordt het wat droger. Het lijkt mee te vallen en dat doet het dan ook met bakken uit de hemel. Uiteindelijk belanden we in Givet, te vroeg dus eerst maar boodschappen doen en daarna naar ons verblijf. Waar Wilfried een Composte?la fietser al aanwezig is. We worden in geschreven door Nasrat een niet erg vriendelijke Iraniër, als ik mijn blaadje invul zakt Simon door zijn bed, hij mag het van Nasrat niet4r proberen te maken, als hij weg is maken we het stiekem toch. Het onderkomen is minder dan basic maar jullie lezen morgen wel hoe de avond en nacht is verlopen.

Wim van Hest

Als mijn berekening klopt, hebben jullie al 543km gelopen zeer knap petje af. 1/5 deel zit erop

Roland Bisschop

Beste Henk, Er is belangstelling voor het volgen van de blog bij andere collega's van de Rijksrederij. Mogen we deze link in de nieuwsbrief zetten? gr Roland

Klaas Groenveld

dag Henk en Simon het gaat voortvarend, zoals ik lees.
Maak na een wat zwaardere wandeldag eens een foto van jullie zelf.
Dan zal ik mijn mening geven over de vader/zoon vergelijking.
Groet en verder succes en gezonheid

Frank.

Gaat goed. Al in frankrijk zie ik. Simon doet het niet expres maar moesten jullie de boel slopen?