Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 24 Signy-d'Abbaye - Chateau de Porcien 32 km totaal 659 km

2 juni Dag 24
Signy-d'Abbaye - Chateau de Porcien
32 km totaal 659 km

Ons onderkomen is een Bed and Breakfast met gebruik van keuken, wat ons niet slecht uitkomt. Dus na het badderen en lippenstift op, naar de supermarkt voor hamburgers en gebakken piepertjes, ook de lunch voor morgen wordt gelijk geregeld. Als we terug komen kunnen we als mevrouw met haar eigen maaltijd klaar is de keuken in en om 7 uur zitten we te bikken. Dit keer gaat niet alles op en Simon wordt misselijk. Wat is er van mijn kookkunsten overvebleven. Na even rusten is hij het mannetje weer. Nog even het thuisfront gebeld en dan maar op rust. Morgen 7 uur ontbijt dus het wekkertje brult ons er om 6 uur uit. Ontbijt is naar onze maatstaven karig maar voedzaam. Om kwart voor acht de klompen aan en kilometers trappen. Het is nog steeds heuvelachtig maar de heuvels zijn lager en het klimmen gaat geleidelijker. Het gaat de hele dag langs graanvelden, we vragen ons af wat de Fransen met dat graan doen, in ieder geval geen knap brood bakken. We lopen natuurlijk weer fout, wat geen extra kilometers betekend, lang leve Google Maps.Net als gisteren komen we geen kip tegen, dus ook geen kakelende vrouwen. Op een gegeven moment zien we na een klim een veel vlakkere wereld, Columbus had toch een béétje gelijk de aarde is ergens plat. Vandaag ook ons eerste levende wild gespot een hert, die niet te snel voor de foto was volgens Simon, maar ik te langzaam. Om 3 uur komen we in Chateau de Porcien aan, in het café de code voor de pelgrims herberg gehaald en naar ons onderkomen gelopen. Daar ontmoeten we Anneke die al vanaf Leffe bij ons bekend was en een paar dagen op ons voorliep. Anneke liep tot vandaag met haar man Bert maar deze heeft helaas vandaag wegens blesure af moeten haken. Kevin vind ons net een paar schooljongens die ook nog lekker lopen te genieten. Dit is ook een béétje hoe we ons voelen.
Zo nu neus poederen en toedeledokie.

Nee Paul, ik heb de pixels van de telefoon terug gezet nu lukt dit ook, anders waren de bestanden te groot en kon ik ze niet uploaden.

Vaya con dios, je kan natuurlijk ook bijv. De route over Antwerpen en Brussel eens bekijken. Ik denk dat deze beter begaanbaar is.

Jaap, ik denk dat Simon mij net als jij te lelijk vind. Als ik met jou loop sta ik namelijk ook op geen enkele foto.









Reacties

Reacties

Sjoerd de meer

dit is de eerste keer dat ik wat laat horen.maar volg jullie dagelijks.Respect mannen
alweer 659 km in de benen en nog geen lopers klachten. ga zo door succes

Monique Boersen

Volg jullie ook iedere dag.Bedankt voor de prachtige foto's en verhalen, zo ben je er steeds even bij.
Wat een prestatie, heel veel respect voor jullie, petje af en diepe buiging !

Jan

Zo te lezen gaat het prima. Het voetenbadje heeft geholpen voor Simon.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!