Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 29 Monrmort-Lucy - Sezanne 31 km totaal 800 km

7 juni Dag 29
Montmort - Lucy-Sezanne 31km
totaal 800 km

We konden pas half acht eten, voor onze broodtrommel eigenlijk te laat maar geen keus is geen keus. Dus half acht aan tafel, we kunnen een pelgrims menu krijgen bestaand uit een salade, varkensvlees in soort van champignonnensaus met friet en rijst en een toetje. Na dit alles zit de tank van de motoren weer propvol. Als afsluiting nog een biertje aan de bar en dan maar op tuk. Half acht ontbijten het reguliere ontbijt alleen nu koffie die smaakt of we gisteren onze sokken er in gewassen hebben (En die wil je niet ruiken hoor). Om 8 uur vertrokken op een mooie route maar paden die wij enkelbrekers noemen. Het begint met een graspad van 5 km en daar het gisteravond net als de 2 avonden er voor geonweerd en geregend heeft zijn de schoenen en sokken weer doorweekt. Verder op een paar glibberige bos paden even later een klim over natte gladde keien. We hebben het weer over onze hiking stokken, we hebben ons verschillende keren verstapt, nu komen we niet met ons volle gewicht op de enkels maar kunnen we het met de stokken opvangen. Deze leuke paden duurde gelukkig maar 20 kilometertjes zodat de laatste elf wel meevielen. Onder weg las ik de reactie van mijn (voormalige) vriend Jan, die gewoon in het openbaar over mijn drankprobleem begint. Jan we hadden nog zo afgesproken alleen bellen en anders mijn drankprobleem stilhouden en bedank hoor. Gelukkig hadden we vandaag alweer het weer mee waardoor het prettig liep en om kwart over drie komen we aan bij het bejaarden tehuis waar we overnachten hier ben ik volgens Simon op zijn plaats en weet hij nog niet of hij mij morgen weer meekrijgt. We worden ontvangen worden door een non, die ons een lekker koud biertje aanbied. Morgen verder.

Reacties

Reacties

Saskia

Wat schrijf je toch elke keer leuk Henk! Een plezier om te lezen. Mijn vader heeft op de fiets de achtervolging ingezet. Hij heeft er 360 km opzitten en houdt jullie blog in de gaten om te kijken of hij jullie tegen kan komen.
Veel plezier, veilige kilometers en goeie benen gewenst!

Jaap

Jullie gaan als een speer mannen. Succes gewenst. Oh ja, ik drink nu een biertje op jullie gezondheid.

Henk-Jan Wittink

Net als andere lezers betrap ik mij er ook op dat ik iedere dag uitkijk naar het verslag en de foto's. Het gaat goed mannen..... en, al 800 kilometer gelopen, chapeau!!!!

Annelies Beijer-Meereboer

Ik geniet dagelijks van jullie reisverslagen en de foto's, en jullie humor natuurlijk. CHAPEAU !

Voy con Dios

De noordhollandse nuchterheid begint steeds prettiger naar voren te komen, naarmate jullie zuidelijker lopen. "Maar" 20 km over enkelbrekers lopen, daar moet je toch een bikkel voor zijn.

Hennie

Gaat lekker mannen !
Keep on walking

Jan

geweldig Henk en Simon. Klasse.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!