Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 31Mery-sur-Seine - Troyes 30 km totaal 867 km

9 juni Dag 31
Mery-sur-Seine - Troyes 30 km
totaal 867 km

In het rommelhok bedden oppompen en we kunnen gelijk weer douchen met zo een handpomp. Hierna de stad maar in om voer, en als het buikje weer rond is maar even proef liggen, dan het sprookje op het blog zetten, met een lekker biertje erbij. Uiteindelijk de pyjama aan en slapen. Maar dat valt vies tegen, dus na een waardeloze nacht om 6 uur weer op (gebroken). Maar we hadden gelukkig onderdak. Mijn Waterzak lekt nu aan alle kanten dus maar in de kliko, en een grote fles water extra mee. Groot alarm we moeten zonder heet water op pad, wat inhoud het grootste deel van de route zonder koffie. Eerst langs de bakker voor ontbijt en lunch en dan op stap. Een route die een rechte lijn is meer dan 20 km langs het kanaal Haute Seine. Wat een mooie route de hele weg rechts bomen en links riet met af en toe een opening. Het is een graad of 25 en het laatste uur 30 tot 35 graden. In Troyes aan gekomen halen we een stempel in de kathedraal, vandaar gaan we naar een kerkelijk onderkomen waar we niemand van de organisatie aantreffen. Wel treffen we vriendelijke dame die probeert een slaapplaats voor ons te regelen, dit wil ook niet erg vlotten. Op een gegeven moment gaat er een deur open en komen er een aantal mensen uit, een ervan wat later cyril blijkt te zijn spreekt mij aan en spreekt een beetje Nederlands, en haalt de betrokken geestelijke erbij en het blijkt dat het vol zit. Hierop bied Cyril spontaan aan om bij hem te slapen, het kan alleen nog een uurtje duren. Dit aanbod nemen we met beide handen aan. Na een uurtje bedanken we de dame die zich de voeten uit het lijf heeft gelopen voor ons. En stappen bij Cyril in die ons nog een rondrit door de stad geeft. Aangekomen bij zijn huis, krijgen we een wijntje en zitten gezellig in de tuin. Waar vindt je zulke mensen nog. Morgen meer.

Janet

Vol verwondering lees ik iedere keer weer dat de mensen zo ontzettend aardig zijn.
Top hoe alles zich oplost.
Succes maar weer voor morgen.?

Henk-Jan

Hoe leuk en aardig van zo’n man!

Jan

In reusel

Alex

Een geestelijke die zegt dat ze vol zitten? In Nederland zijn de kerken leeg, maar hebben ze een tekort aan moskeeën...

Marina Reij

Wat doen jullie het goed zeg. En ik vind het een hele prestatie allemaal. Veel succes maar