Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 35 Cravant - Vezelay 29 km totaal 993 km

13 juni Dag 35
Cravant - Vezelay 29km
Totaal 993 km.

Nou we hadden ons portie geluk op gepeuzeld hoor. Het werd 4 uur en later en niemand te zien. Bellen konden we niet daar we alle twéé geen bereik hadden. Uiteindelijk het depri dorp maar in, een bakkie koffie gedronken en met handen, voeten, armen en benen geprobeerd de Franse barman te laten bellen, die ons duidelijk maakte dat we in Frankrijk zijn en dat daar Frans gesproken wordt. Na heeeel veeeel vijven en zessen lukte het Simon toch om te mogen bellen. Dus we waren lekker op tijd maar pas om dik half 5 in ons chalet. De beheerder is een aardige vent, die het is hier een wonder, goed Engels spreekt en vertelde dat de mevrouw die gisteren gebeld heeft voor ons, de aankomst tijd om 6 uur had vermeld. Dus positivo's als wij zijn hadden we toch bijna anderhalf uur winst. We kunnen op het parkje eten, van af half zeven, dus eerst maar een paar boodschappen, vooral een tandenborstel voor mij, deze heb ik 2 dagen terug ergens laten liggen en nog geen kans gehad om een andere aan te schaffen. Terug op het park bestellen we de hap voor vandaag, hamburger met patat, veel keus is er niet maar het motortje kan morgen wel weer draaien. Hij krijgt morgen de 29 km naar Vezelay voor zijn kiezen. Om 6 uur de wekker, kwart voor 7 langs de supermarkt voor hopelijk een beetje vers brood. Kwart voor 7 wordt 7 uur, dit omdat Simon zijn haar niet in de krul krijgt. Vers brood lukt en we gaan weer vol goede moed op pad. Onderweg worden we aangesproken door een man die de tocht met een ezel heeft gelopen, dit lees je af en toe wel meer. Het is vandaag fris voor het eerst weer eens een jasje aan, tijdens de rustpauzes is het kil (kippenvel momentjes). De route is afwisselend een stuk langs een kanaal, bos, vlak, heuvelachtig en aan het eind een letterlijk en figuurlijk een adembenemende klim naar de Basiliek Vezelay. Waar we een stempel halen bij een goed Engels sprekende dame. Deze wijst ons ook de weg naar het pelgrims onderkomen. Daar aangekomen kunnen we een bed kiezen op een zaal met 9 bedden, dus maar even liggen en een verhaaltje tikken. Zo tot morgen maar weer.

Jaap

Het is toch wel bijzonder dat ze in Frankrijk Frans spreken. Ik had verwacht dat dat voor jullie geen probleem zou opleveren. Zet hem maar weer op mannen. Respect voor jullie prestatie.

Paul Kramer

Morgen nog een klein stukje en jullie zijn over de 1000Km. Respect.

Frank

Gaat hardstikke goed. Jullie komen niks te kort. Vandaag de eerste 1000 km er op, toppie! Neem een lekker wijntje en geniet er van. Groet frank en ina.

Jan

Wat is de wereld mooi als je wandelt.