Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 37 Vezelay - Varzy 35 km totaal 1028 km

14 juni Dag 37
Vezelay - Varzy 35km
Totaal 1028 km.

Na dat we de basiliek hebben bezocht, bedenken we ons dat het best wel indrukwekkend is dat vele duizenden pelgrims ons voor zijn geweest en er ook nog duizenden ons zullen volgen. Na dit bezoek nog even naar een slaapplaats gezocht deze konden we pas om 6 uur bellen. Om 6 uur de warme hap en met een fles rode wijn was het heel goed te hachelen. Meer kunnen we niet drinken dit is namelijk levens gevaarlijk op de trap ( Zie foto's van gisteren), dan heb je de Ardennen overleeft en strandt je op een flesje wijn. Ondertussen is er nog een Duitser aangekomen dit is Theo, die erg veel last van blaren heeft, als je die man ziet lopen doet het jouw zeer. Thomas krijgt gelijk meer praatjes, hij zegt met een grijns, het is nou zwei-zwei. Om kwart over 6 belt Claire ( een van de vrijwilligers hier) voor ons naar het volgende overnachtingsadres, en inderdaad de Fransen praten Frans, dus is het zo geregeld. Het was een lekker ontspannen dagje, morgen weer lekker op pad, we hebben nu 3 wandel gidsen versleten en hopen deze vierde niet of bijna niet nodig te hebben, maar dat zien we morgen. De haan kraait ons om half zeven wakker, we willen om half acht bij de bakker op de stoep staan (als Simon zijn haar dit toelaat). Vervolgens zien we wel weer wat voor verrassigen er voor ons in petto zijn. De eerste is Theo die begint om half zes te rommelen, hij denkt stilletjes aan te doen maar elk geluidje lijkt wel extra hard door te komen, om zes uur gaat hij op pad. Wij staan half zeven op, ontbijten en wensen Thomas een goede reis ( hij loopt namelijk over Nevers en wij nemen de noordelijke route over Bourges). We gaan 20 over 7 op pad. Half acht bij de bakker lukt maar Simons haar ziet er niet uit. We beginnen met bos vandaag, verder is het een glooiend landschap er zitten vandaag pittige klimmetjes bij, dit samen met de 35 km maakt het voor mij een moeizame dag, het gaat niet vanzelf, terwijl Simon als een T.G.V. langs de route jaagt, al met al wel een hele mooie route. Bij onze eerste koffie stop een mijlpaal we hebben 1000 km afgelegd, toch een momentje om even bij stil te staan, dit doen we namelijk niet elk jaar. Om 4 uur komen we op bestemming aan, omdat de route super was gemarkeerd hebben we geen enkele keer misgelopen. we moeten tot half zes wachten om in te checken. Maar de Fransen spreken Frans en hebben Franse horloges en klokken. Dus hoeveel later zal het worden? Morgen horen jullie het.

Janet

Van harte gefeliciteerd met jullie 1000 kilometers. Zet hem op voor de volgrnde.?

Anita Roozendaal

Een felicitatie is op zijn plaats, 1000 kilometer....het is een pokke end hoor. Maar het gaat goed met jullie vikingmannen? super trots op jullie??

Jan

Proficiat met de eerste duizend kilometers. Op naar de volgende duizend.

Loes Ansink-Molenaar

Henk en Simon al zo vaak gezegd... Respect en nogmaals Respect kanjers, elke dag weer geweldig om te lezen :)

marcia

1000 km!!! Respect hoor en ga zo door!!!

Voy con Dios

Wel hard voor Simon hoor, dat je over zijn haar schrijft "... we beginnen met bos vandaag." :-)