Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 39 Abourse - La Charité-sur-Loire 21 km totaal 1074 km

16 juni Dag 39
Arbourse - La charité-sur-Loire 21 km
Totaal 1074 km.

Zes uur etenstijd Simon gaat aan de yoghurt, en ik maak een vegetarische macaroni voor me zelf. In dit onderkomen is alles spic en span, er staan zelfs boodschappen die je kan kopen met de prijs er op, zo kan het dus ook en voor 10 euro per persoon is het voor ons een koopje. De prijzen verschillen nog al vooral boven Vezelay was het aan de dure kant. Hier is de keuze ook wat ruimer en zijn er meer gemeentelijke herbergen. Dat onze dag afstand variëert komt dat we deze moeten aanpassen aan de overnachtings mogelijkheden, zodoende was het vrijdag 35 km zaterdag 25 km en vandaag 21 km. Ons wasje is om zeven uur lekker droog en kan dus zo de tas in. We doen om acht uur nog een bakkie troost en gaan vroeg op stok, we moeten om negen uur er uit dus geen kip of haan staat aan. Heerlijk op tuk gelegen, ik wordt om kwart zeven wakker en blijf lekker nog een half uurtje liggen. Dan er maar uit bakkie zetten, Ontbijten, Afwassen en de schoentjes aan. Ondanks een af en toe stevig windje is het goed wandel weer. Vandaag veel bos met lastige paden. We spotten voor de zoveelste keer een hert, deze maakt zich met machtige sprongen uit de voeten door een korenveld. Wat is het toch een pracht om die beesten in de vrije natuur te zien. We worden door onze dochters getipt dat het vaderdag is, dus tijd voor een taartje. Het wordt steeds vlakker en de wegen zijn lang en recht, zelfs in het bos. Van de markeringen van de route worden we vandaag blij , overal tip top voor elkaar, om kwart voor twee zijn op bestemming, welke om 2 uur opengaat, dit keer niet op zijn Frans. Deze dame is keurig op tijd en om twee uur liggen we met de voetjes omhoog. En wat doe je dan, inderdaad een beetje tegen jullie aan schrijven. Tot morgen.

Gerrie

Wat leuk om jullie te volgen met foto's en verhalen. Groet.en van ons

Jaap

Ik geniet van jullie verhalen en foto's. Maak er een feestje van, mannen. Als ik jullie dagelijkse belevenissen lees zijn jullie alweer 25-35 km verder. Wat gaat dat snel zeg! Succes maar weer.

Janneke

Mooie reisverhalen, leuk om elke dag te volgen. Succes en geniet er van!

Jannie

Geweldig zover als jullie al gelopen hebben! Mooie foto's ook!
Zelf pak ik toch liever de fiets (een Vittorio uit H.H.W.) alhoewel ik loop wel de Nijmeegse Vierdaagse , al jaaaaren!