Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 40 La charité-sur-Loire -Baugy 30 km totaal 1104 km

17 juni Dag 40
La charité-sur-Loire - Baugy 30 km
Totaal 1104 km

Na een uurtje rust de apparatuur maar laden. Lekker een bakkie koffie drinken, een nadeeltje hier is dat we niet even lekker buiten kunnen zitten. Dan maar kijken waar we voer kunnen bemachtigen, de supermarkten sluiten hier op zondag om 12 uur. Dat wordt dus buiten de deur nassen. we hebben op de weg hier naar toe al een kebab zaak gespot, dus is de keuze al gemaakt. Daar we de lunch hebben overgeslagen, hebben we al vroeg trek en zitten even over 5 aan de kebab. Terug in het onderkomen is er een Spanjool aangenomen een fietser die in Dion begonnen is en voor de rest weinig te melden heeft. Dit is een leuk stadje voor Franse begrippen, met leuke gebouwen. Half negen maar weer een bakje, en nog even naar De Loire gelopen.
Dan rustig de pyjama aan en weer op rust. Het echtpaar kip en haan zullen om kwart over zes afgaan. Onze Spanaard met de typische Spaanse naam George is ook een vroege vogel en komt ook gelijk uit de veren. Na een koppie wensen we hem een goede reis en gaan langs het toeristen bureau om de sleutel in de brievenbus te deponeren. Dan langs de bakker voor ontbijt to go en lunch. En dan op pad, het begint leuk over de Loire en een zijtak daarvan, zo nu hebben we alle pret in 1 keer gehad, verder vinden we het maar een saaie route en het weer werkt ook niet .mee. omdat het het vrij vlak is tikken we de kilometers lekker snel weg. Wat ons de laatste tijd opviel is dat alle dorpjes uitgestorven lijken, je ziet aan de auto's dat er mensen wonen. Maar op straat zie je niemand, geen spelende kinderen of buurtjes die een praatje maken met elkaar, zo te zien gebeurd er sociaal niks, ook in de weekenden niet. Zal ook wel typisch Frans zijn. Onderweg zitten we elkaar nog een beetje te jennen, met de uitslagen op het WK voetbal. We hebben namelijk een weddenschap afgesloten, Simon heeft Brazilië en ik Duitsland, wie er het verst komt krijgt een fles merlot van 3 euro (Simon is al aan het sparen). Zo komen we om kwart voor twee bij het gemeentehuis aan, waar we de sleutel krijgen en naar ons onderkomen worden gebracht. Dus weer super geregeld, het gaat de goede kant weer op met de Fransen. Misschien is dit te positief voor mij, daarom ga ik morgen maar weer verder.

Foto's komen later slechte verbinding

Gerrie

Simon je had van mij wel een fles merlot kunnen krijgen. Maar helaas je bent er niet zaterdagavond .

eva halfweeg

ik ben toch echt voor kroatie en de rode duivels hoor

Voy con Dios

Dat jullie nog iets mee krijgen van het voetballen... ?! Donderdag speelt Frankrijk tegen Peru, dus pas op wie je aanmoedigt. :-) Voorlopig gaat het bij jullie over wandelen en is alles "verdacht groen" op de foto's. Het zal dus af en toe best regenen. Uit jullie verhalen komt dat niet naar voren, dus het zal wel goed zitten met het weer. Allez-allez mes amis, bonne chance!

Kees-Jan

Hoi Henk&Simon,
Ergens op de helft alvast een tussen felicitatie.
Echt onwerkelijk dat jullie zo ver gekomen zijn.....of zijn jullie al een beetje verlicht, jullie zijn gelovig of niet toch Pelgrims.
Er wordt wel gezegd God de Vader heeft eerst Frankrijk geschapen en toen pas de rest van de wereld.
Hee Henk zijn de spullen die je meegenomen hebt in werkelijk ook zo handig.
Zoals de scheerolie , sneldrogende handdoek en door Hetty gemaakte washanden.
En is het nog praktisch die waszakjes met verschoning.
Ik wil graag meteen antwoordt maar ik zal wachten dat je terug bent.
Ik hoop dat we de eerste week nog wel aan werken toe komen, wat zal jij een verhalen hebben.
Nou succes en geniet er van.

Bonne chance,Dieu vous benisse