Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 42 Bourges - Issoudun 39 km totaal 1175 km

20 juni Dag 42
Bourges - Issoudun 39 km
Totaal 1175 KM

Deze jeugd herberg blinkt niet uit in hygiëne alles wat we uit de kast pakken wassen we eerst nog maar een keer af. De keuken ziet er niet uit, als je die schoon wil krijgen moet je eigenlijk met een hoge drukspuit aan de gang. Al met al geen aanrader.
Half vijf de wekker, tas pakken een kopje koffie en water koken voor de thermosflessen, dit moet op een elektrisch plaatje en dat valt tegen het duurt 40 mInuten voor het kookt. Dus pas om half zes op pad. We lopen vandaag de langste maar ook veruit de saaiste route. Een minuut of 20 in het bos, en voor de rest lange rechte asfalt wegen. Leuk hoor als je 39 km weg moet lopen. Het weer valt nog mee het is wel warm maar alleen het laatste uurtje is het heet. We hebben evengoed aardig het tempo er in en om twee uur zijn we in Issoudun we moeten nog 1,2 km naar ons onderkomen. Maar we stuiten op een plein met een Mc donalds , supermarkt en een intersport. Dus eerst maar een vader zoon momentje, Simon een happy meal, en Henk een mc. chicken menu. Hier ontmoeten we een mede pelgrim een Russische zij is in Vezelay gestart en neemt in Spanje de noordelijke route.. Dan de intersport in voor een nieuwe waterzak voor mij en ten slotte de boodschappen voor een broodje vanavond. Dan door naar ons onderkomen, waar we snel worden ingeschreven en kunnen dus lekker even plat, Simon ligt na een heie slechte nacht gisteren al heerlijk te snurken. Dus goed begrepen, morgen verder.

Hugo Prins

Heel mooi wat jullie doen maar hebben jullie voordat jullie vetrokken in deMichaelskerk op Oosterland een stempel gehaald voor de start.
De Michaels is nl een startpunt en heeft van de vereniging een oficieel stempel gekregen.
Misschien kan het achteraf nog.
Goede reis groeten.
Beheerder Michaelskerk.

Paul Kramer

Waar je ook komt op de wereld als je een gele M op een paal ziet weet je dat de redding nabij is.
Maar wel om de vitamientjes denken hé.

jan

Ik heb gisteren 40 km gefietst. Als ik dan terugkijk waar ik allemaal gefietst heb realiseer ik me hoe ver 40 km is. En dat wandelen jullie ongeveer iedere dag. Wat een prestatie Simon en Henk.
Och eigenlijk is het heel simpel. Je zet het ene been voor het andere en dat steeds weer. Geniet van alles.