Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 46 Gargilesse-Dampierre - Crozant 20 km totaal 1282 km

24 juni Dag 46

Gargilesse-Dampierre - Crozant 20 km
Totaal 1282 km

Wat een drukte hier, het plaatsje is vast bekender dan wij dachten. Sommige toeristen trekken gewoon bij ons de deur open. Dus maar op slot. Het bad eendje komt ook weer uit de tas. Vervolgens ons rondje door het dorpje, en het biertje op het terras. Daarna een broodje dit was het enige wat we vandaag konden scoren onderweg. Morgen een kort ritje van ongeveer 20 km, wat eindigt in Crozant. Van af hier kunnen we weer een paar dagen van rond de 30 km lopen. Het wakkermakertje staat op half zeven. Om half acht na een karig ontbijt op pad, ons voornaamste doel is vandaag voer scoren, dit moet in de ochtend gebeuren want na twaalf uur is hier alles dicht. We lopen dit prachtige dorp uit, wat een mooi verblijf was dit. We beginnen met een pittig klimmetje, en kijken nog een keer achterom naar het mooie dorpje. De route is prachtig vandaag, na een steile lastige afdaling komen we bij een rivier, wat een rust en een mooie natuur. We hebben het natuurlijk over het WK, Duitsland is door het oog van de naald gekropen gisteren, de weddenschap was bijna al voorbij geweest. Onderweg doen we de supermarkt aan en vullen we de voorraden aan. Het weer is ook geweldig een graadje of 24 en een licht briesje. De route gaat klimmend en dalend verder en aan het eind worden we op een heel mooi stukje getrakteerd, met onder andere fort crozant. Van af hier lopen we omhoog het leuke dorpje Crozant in, bij het onderkomen staat vermeld dat je de sleutel in het café kan halen. Dus wat doe je dan als je betaald heb en de sleutel gekregen, juist eerst een biertje. Dit bedoelen ze nou met de kat op het spek binden. We hebben het er bij 1 gelaten en zijn heel huids bij ons onderkomen aangekomen. Dit is weer goed voor elkaar, snel de boodschappen in de koelkast en een bakkie. Even met het thuis front bellen en dan maar op rust. En zoals altijd morgen weer verder.

Andre

Mooie verslagen lees ze met veel plezier.

Sonja

ik heb weer genoten van jullie mooie wandel verslagen.Wat een prestatie Henk en Simon,
ik wens jullie Goede Moed!

Aart Schouten

Geniet nog steeds van jullie leuke verhalen, en prachtige fotos.
Mannen heel leuk om jullie te volgen.
Geniet en ga zo door??

Jan

Door jullie verslagen te lezen en foto's te bekijken, heb ik het gevoel ook een heel klein beetje mee te reizen. Succes!!

Alex

Ben blij dat ik jullie heb mogen sponsorren met wat extra fotoruimte. Wat een prachtfoto’s die we dagelijks te zien krijgen. Respect voor jullie die deze monstertocht toch al over de helft hebben gewandeld... (of is het gelopen ?).