Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 47 Crozant - Benevent l'Abbaye 36 km totaal 1318 km

25 juni Dag 47

Crozant - Benevent l'Abbaye 36 km
Totaal 1318 km

Nadat het verhaal van de dag en de foto's op het blog is gezet, lekker even badderen en poederen, wat is een douche na zo een dag toch lekker. Simon kijkt formule 1 en is danig in zijn sas met de uitslag. Ik maak ondertussen even klein loopje, kijk even in het kerkje en maak een paar kiekjes. Als ik terug kom is mijn was al droog, dat gaat goed in t zonnetje. Ondertussen is het etenstijd geworden, we zitten er beter voor als gisteren. Er staat pasta met brood op het menu en dat gaat er in als koek. Morgen een lange rit dus dat wordt vroeg plassen. De wekker staat op half zes. Zo kwart over vijf eruit Simon zijn wekker stond op kwart over vijf. Ontbijten en de schoentjes aan en de paden maar op. Het verblijf was weer top. We lopen lekker door op deze mooie route, het is heel afwisselend. Het is wat warmer dan gisteren maar door het lekkere briesje nog goed te doen. Als we aankomen ziet Simon een tabak zaak, hij heeft de hele dag nog niet kunnen roken (wel uit zijn oren trouwens), en het humeur klaart gelijk weer op. Heel toevallig is dit ook het café, dus 1 en 1 is bier. We zitten lekker op het terras, en zowaar er komt een pelgrim langs, Tonnie
doet ook de hele rit en is in Doetinchem begonnen. Tonnie haalt ook een biertje en we zitten gezellig te bomen. Opeens komt Thomas de hoek om, ook deze word overgehaald en krijgt ook een biertje. Onder tussen gaan er aan het andere tafeltje 5 Franse pelgrims zitten en blijft Ingo een Duitse pelgrim op straat staan praten met ons. Maar ook aan deze samenscholing komt een eind, Tonnie en Thomas moeten nog verder en wij moeten nog een slaapplaats vinden. Dit lukt vrij snel en we hebben weer een goed onderkomen. En gaan we morgen weer verder.

Jan

Ik dacht dat jullie naar Limoges zouden gaan en niet de andere kant op.

Ad Remigius

Limoges komt er toch aan. Advies bij de kathedraal is een klooster dan kun je bij de zusters slapen. Prima bedden.

Tonnie

Mooie blog Henk. Tof jullie te ontmoeten. Ga proberen jullie een beetje te volgen. Succes met herstel op de rustdag.