Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 48 Benevent l'Abbaye -Chatelus le Marcheix 15 km totaal 1333 km

26 juni Dag 48

Benevent l'Abbaye - Chatelus le Marcheix 15 km
Totaal 1333 km

Wat leuk Thomas weer gesproken te hebben, we hebben ons al dagen afgevraagd waar hij zou zitten. In het onderkomen komt Ingo bij ons op de kamer, deze 83 jarige Duitser is erg praatgraag. Ook de Rotterdamse Conny zit hier en een aantal Fransen. Als we gepoetst en gepoederd zijn gaan we om boodschappen, tot onze verbazing ligt er witlof in de winkel, dus het word rouwe witlof met rösti rondjes en kip Cordonbleu. Lekker weer eens groenten en iets van aardappelen. Na het eten even op rust. Simon is ongerust over zijn enkel, hij heeft zich verstapt en het wordt er niet beter op. We hebben besloten morgen een korte etappe te doen en er een rust dag achteraan te nemen en hopen op verbetering. S'avonds lekker zitten kletsen met Ingo en conny. Van ochtend kwart voor zeven op, Ontbijten en om half acht aan wandel, langs weer hele mooie plekjes, ook moeten we de hoogste heuvel op die we tot de Pyreneeën tegenkomen. De klim is zwaar maar wordt goed verteerd. Boven bij de kerk zit Tonnle op een bankje hij zit na een gezellige avond zijn blog bij te werken. Dus even een koppie en een praatje en we gaan weer verder. We krijgen nu de afdaling en deze is een crime, heel veel paden met losse stenen en oneffen door keien en boomwortels. Dit heeft Simon zijn enkel geen goed gedaan. Om een uur of 1 strijken we op het terras neer waar ook de 5 Franse pelgrims van gisteren zitten, we worden met veel lawaai onthaald, niet veel later gaat Tonnle ook voorbij zij moeten allemaal nog verder en wij zijn klaar voor vandaag. Na het biertje ons verblijf opgezocht en kwartier gemaakt. De lunch genuttigd en op rust. En dat houd in morgen weer verder.

Hopelijk lukken de foto's morgen.

Janet

Wat geniet ik van jullie prachtige foto's,en natuurlijk van jullie verhalen.
Sterkte Simon met je enkel. Rust zal wel even goed doen.
?

Jaap

Wat een feest is dit zeg!
Ook leuk om jullie te volgen en prachtige foto's.
Simon, sterkte met jouw enkel.
Succes mannen.

Marian

Elke dag lees ik met plezier je verhaal. Wens Simon sterkte met zijn enkel, misschien toch maar intapen voor wat meer stevigheid. Succes mannen.

Monique

Ook ik kijk iedere dag uit naar jullie verhalen en foto's, geniet er iedere dag van.
Simon, sterkte met je enkel, ik hoop dat het snel zal herstellen.

Voy con Dios

Het wordt tijd om te gaan bidden. Voor die enkel.
Wees gezegend Simon en houd goede moed.

Voy con Dios

Het wordt tijd om te gaan bidden. Voor die enkel.
Wees gezegend Simon en houd goede moed.

Marian

Euh wat is dit geen verhaaltje voor het slapen gaan?