Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 50 rustdag 2

28 juni Dag 50


Rusdag 2
Chatelus le Marcheix
Totaal 1333 km


We hebben tot 11 uur nog lekker gezellig met elkaar voor de caravan gezeten. Daarna lopen we na een heel bewogen dagje terug naar ons onderkomen. Wat heeft er vandaag allemaal door ons hoofd gespookt? Alle doem scenario's zijn voorbij gekomen, maar we weten in ieder geval waar we aan toe zijn. Na een niet al te beste nacht, gaat Simon er om half 7 uit, voor koffie en peuk, ik volg een kwartiertje later. Na de koffie gaat Simon nog even plat, zelf neem ik nog een bakkie en ga het blog bij werken, en zo waar ook de foto's lukken. Na even lekker gespeeld te hebben met het bad eendje, gaan we richting camping waar Cor en Els nog een dagje speciaal voor ons blijven staan. Na een lekker kopje koffie en een ontbijt voor de caravan, gaan we terug naar de gite, waar Simon nog even gaat proberen de oogjes te sluiten, zelf hang ik mijn wasje in de zon en haal mijn tas maar weer eens helemaal leeg, eigenlijk is dit de grote schoonmaak om dat dit al mijn bezit op dit moment is. Mijn tas heeft voor de tweede keer een mankement er was eerst een bandje afgescheurd, welke ik er ondanks 2 gebroken naalden weer aangezet heb, nu is er een strip van het draagframe gebroken. En ja hoor daar zijn ze weer dit is gerepareerd met een gesloopte vork en duck tape van Cor. De tas moet het tot maandag houden, dan komen Simon (mijn broer) en Ina (zijn vrouw) ons opzoeken met de camper (het is echt een kwestie van geduld dat heel Frankrijk, Wierings lult) waar een nieuwe tas voor me inzit en ook onze tweede paar schoenen. Cor en Els komen langs deze kwamen op zoek naar een supermarkt, een apotheek tegen waar ze een soort steunkous vonden, alleen even aan trekken en kijken of de maat goed is, Simon is enthousiast hij voelt gelijk hoeveel steun hij ervan heeft (en het heeft ook nog eens een woest erotische uitstraling). Ondertussen lopen Cor en ik even voor een broodje naar de winkel en als we weer buiten staan zien we de Frans/Russische pelgrims op het terras zitten. Dus even een handje en praatje, op de vraag waar de reis vandaag eindigt, blijkt dat ze hier stoppen en bij ons de gite slapen. Na de lunch even op rust (hard nodig na 2 rustdagen). Hierna ga ik nog even een klein wadelingetje maken (er moet toch ook een foto op het blog). Omdat wij ons Zo goed gedragen mogen straks nog een keer voor het avondeten aanschuiven, wat we natuurlijk graag doen.

Zo morgen weer verder

Reacties

Reacties

Leif

Rusdagen?? Zijn dat die dagen dat je het russig aan kan doen? Hou vol mannen! Garoet Leif

Conny

Hallo Henk en Simon
Hopelijk kan Simon verder lopen met zijn enkel. Ik heb het helaas op moeten geven; te moe, te veel aan mijn hoofd. Volgend jaar ga ik weer verder. Groeten en bon camino
Ps: Ingo is gisteren in Limoges aangekomen. Heeft hij snel gedaan!

Voy con Dios

Zondag a.s. is het weer een Rusdag. Mooie pot tegen Spanje. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!