Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 53 Limoges - flavignac 31 km totaal 1416 km

1 juli Dag 53
Dag 53

Limoges - Flavignac 31 km
Totaal 1416 km

Zo na de rust ( toch nog effe een uiltje geknapt) een bakje uit de automaat, Simon neemt cappacino en ik gewoon zwarte koffie, mijn bekertje zit twee keer zo vol, dit is nog een afrekening van dat we een keer in Egmond liepen. Simon nam toen een cappacino en ik een expresso en toen had hij zo een lol dat hij een volle beker had en ik er beteuterd kijkend een bodempje in had zitten (Heeft hij nog jaren pret van gehad). Hierna ga ik om boodschappen en Simon met het pootje omhoog, bij terugkomst zet ik nog even de foto's op het blog. Ook hebben we hier tv, en kijken we hier onze eerste WK wedstrijd, voor de opletters ik heb de weddenschap verloren, maar Simon moet nog op zijn Merlot wachten tot ik een hele zure gevomden heb. Onder het voetbal belt mijn broer ze zitten 36 km boven Limoges, we spreken voor morgen in Flavignac af. Na de wedstrijd is het etenstijd, we missen Els alweer, maar de salade en het brood plus papje smaakt goed. Hierna plat, Simon haalt zijn tas leeg dus grote schoonmaak. De kip maakt om 10 over 4 de haan wakker, en dan hopen we dan hopen we het grootste deel van de route er s'ocbtends op hebben zitten, voor het echt warm word.Na de wekker er uit een bakkie even een bakje yoghurt en een banaan, en dan om 5 uur op pad. Het is schemerig als we gaan lopen we hebben weer een goede planning gemaakt, het laatste uur is het heet maar een uurtje is goed te doen. De route is voor het grootste deel prachtig. Onderweg langs de bakker, die ook koffie schenkt dus een bakje. Als Simon om kokend water vraagt voor zijn thermoskan, wil de dame de stalen thermosfles in de magnetron zetten, gelukkig grijpt haar vader in en zet een pannetje water op het vuur. Dus evengoed super geregeld. We komen om een uur of 1 op de camping bij Simon en Ina aan waar we met open armen ontvangen worden, eerst met koffie en daarna lekker een borrel.

Tot zo ver dus tot morgen.

Reacties

Reacties

Tonnie

Hoi Henk en Simon. Jullie lopen beste afstanden zo. Knap dat dit lukt. Ik lig twee etappes voor jullie en plan een extra rustdag in Périgueux. Morgen eerst nog naar Sorges, daarna Perigueux. Wie weet.

Voy con Dios

Ik bid nog dagelijks voor die enkel. Kalm aan ermee, en rap een beetje. :-)

Annemiek Vrolijk

Leuk om op familiebezoek te gaan in Frankrijk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!