Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 57 Sorges - Perigeux 23 km totaal 1491 km

5 juli Dag 57

Sorges - Perigeux 23 km
Totaal 1491 km

Om 4 uur naar de herberg, deze word beheerd door een Canadees uit Quebec Wat een respect voor deze man die helemaal naar Frankrijk en Spanje gaat om vrijwilligers werk te doen. Als we zijn ingeschreven maken we gebruik van de wasmachine en droger. Simon zit lekker buiten en ik plaats wat foto's op het blog, dit gaat goed tot de laatste foto, dan wordt het internet opeens verbroken. Dan buiten maar proberen maar ik zet de laptop snel weer binnen, er hangt een donkere lucht alsof het onweer zo kan los barsten, dit gebeurd ook binnen 5 minuten, het stormt en de regen valt met bakken uit de lucht. Je zal nog langs de route lopen, dan ben je er mooi mee verlegen. Het begint ondertussen lekker te ruiken, ook hier hebben we de prak besteld. Het is nog lekker rustig hier, behalve de beheerder zijn wij de enigen. Het is een heerlijk ruim onderkomen er is plaats voor 6 pelgrims net als gisteren maar het is wel 3 keer zo groot. Ondertussen gaat het buiten flink te keer en zitten we binnen zonder stroom alles gaat hier op electra dus koken ook. Ons menu veranderd bij donderslag van een goed ruikende warme hap naar salade met brood en van alles erop. Maar wel Romantisch 3 kerels dineren met kaarslicht. Al met al een smakelijk maal en de worteltaart die verrassend lekker is maakt het compleet. Het is ondertussen bij half 10 dus bedtijd. Om kwart over zes wekt de telefoon ons, er is nog steeds geen stroom dus ontbijt zonder koffie. Hierna nemen we afscheid van onze leuke gasheer Michael en om 7 uur op pad. We hebben geen keus, de officiële route is waarschijnlijk door het slechte weer slecht te belopen, Google Maps hebben we internet voor nodig en dat is ook uit de lucht dus maar op de verkeersborden lopen ( ook beter voor de enkel). Deze geen keus houd in dat we de hele route langs een vrij drukke weg lopen. Onderweg zien we de schade door het slechte weer, omgewaaide bomen en kapotte stroomkabels. We proberen in elk dorp koffie te scoren maar nergens stroom. Tijdens een water stop begint het te hozen, gelukkig zitten we droog en wachten het een uurtje af, hierna lopen we nog 45 minuten in de lichte regen en is daar de zon weer. We zitten nu 18 uur zonder koffie (er worden records gebroken op de Camino), als Simon bij een Citroën dealer vraagt of we een kopje koffie kunnen krijgen, wat totaal geen probleem is en we worden naar de koffie automaat gebracht. We vervolgen onze weg na 2 bakken lekkere koffie. Na een dik uur lopen we Perigeux binnen, wat een leuke stad, we bezoeken de kathedraal waar we denken een stempel te bemachtigen maar jammer genoeg lukt dit niet. Dan maar naar de herberg waar we ingeschreven worden en met de beentjes omhoog gaan.

Tot zover, morgen verder

Voy con Dios

18 uren zonder koffie... Bikkels! Doordouwers! Dat noem ik nog es grenzen verleggen! :-)

Jan

stuur die regen eens naar Nederland

Janet

Ik was om de koffie. 2 bakkies nog wel.?
Gezellig gekletst en gelachen om de leuke appies.
Leuk om af en toe wat te horen.
Voor ieder een........??
Zet hem op maar weer!!!!

Paul Kramer

Mooi om te horen dat er toch echt wel gastvrije Fransen, zijn in tegenstelling tot wat we in Nederland altijd beweren over de Fransen.
Ga zo door ik blijf jullie volgen.

Janneke

Wat zal die koffie goed gesmaakt hebben!