Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 58 Perigueux - Chateau Puyferrat 21 km totaal 1512 km

6 juli Dag 58

Perigeux - Cateau Puyferrat 21 km
Totaal 1512 km

Lekker met de pootjes omhoog iedereen weer geïnformeerd. Dan maar een beetje waterpret wat was dat weer erg lekker (ik durf gelijk weer door mijn neus adem te halen). Dan maar een lekker bakkie koffie, we lopen er nog een paar achter. Het onderkomen is dik voor de bakker, we hebben een van 3 kamers voor 3 personen, voor de rest is behale de beheerster niemand aanwezig. Het weer houd niet over het regent geregeld pijpenstelen. Na de koffie de stad in en kijken wat we gaan eten. We gaan voor de snelle hap kebab dit is zo wat het pelgrims menu voor ons, snel en lekker. Hierna terug naar de gite, even uitbuiken tot de koffie. Morgen een makkelijk dagje rond de 20 km, op dit stukje komt het lastig uit maar over een paar dagen kunnen we weer in het ritme van 25 tot 30 km. Als onze planning uitkomt zijn we over 14 dagen bij de Pyreneeën en zeggen we Frankrijk adieu. We ontbijt en om kwart over zeven en gaan om acht uur op weg. Na Ongeveer 500 meter merkt Simon op dat hij zijn zonnebril is vergeten. Als het niet zo een dure was had ik niet terug gegaan zegt hij (nog niet wetende dat zijn paspoort en pelgrims pas er ook bij liggen) dus terug naar binnen en hij komt met een zucht van opluchting met bril en paspoorten weer naar buiten. Na dit mazzeltje maar weer op pad. Net als gisteren is er weinig aan maar als we Saint Astier binnen lopen worden we verrast door een prachtig uitzicht over de rivier op het stadje. We halen hier gelijk even voer, en lopen door naar ons onderkomen, dit is vandaag een kasteel waar we een kamer hebben, alleen jammer is dat ze nog geen stroom hebben. Dus in het duister maar even een verhaaltje tikken, met de beentjes omhoog.

Tot morgen.

Ik ga van avond een poging wagen met de foto's als dit niet lukt komen de foto's morgen vanwege dat we stroomloos zitten.

Rob&Marian

Stuur hier de regen maar naar toe
Succes verder
Groet uit Warmenhuizen

De Peertjes van nr 1

Hoi mannuh, ruim 1500 km al onderweg knap hoor. Nu gaan jullie als het goed is door les Landes, een heel mooi groen gebied, vaak geweest tijdens vakanties. Succes verder, op naar de Pyreneeën!. Mooie verhalen Henk, leuk om te volgen zo.