Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 60 Mussidan - Port Sainte Foy et Ponchapt 29 km totaal 1562 km

8 juli Dag 60

Mussidan - Port Sainte Foy et Ponchapt 29 km
Totaal 1562 km

En dan maar weer om voer, een pelgrim heeft het niet makkelijk. We lopen in de hitte naar de supermarkt 31 graden, als we terug zijn wachten we nog een half uurtje in de schaduw. Het is onduidelijk waar we moeten zijn maar de twee adressen zitten op het zelfde plein dus kunnen we beide panden in de gaten houden. Ondertussen is het kwart over vier als er een man aankomt en ons de zijdeur wijst waar we moeten zijn, na aan bellen niks dan maar wachten. Als er een man met zijn hengels aankomt, belt deze spontaan de beheerste op, welke weldra open doet. Om half vijf toch binnen, volgens de visser lag madam te slapen(Lekker hoor). Het onderkomen is niks op aan te merken er huist hier nog een pelgrim en we hebben allemaal een eigen kamer (Lekker luxe). De andere pelgrim blijkt onze Serge te zijn, leuk hem weer te treffen. Na wat ervaringen hebben uitgewisseld, verteld Serge dat er in het verblijf waar wij morgen heen willen, daklozen en pelgrims door elkaar verblijven, dus als we rust willen we daar niet op onze plek zijn. Zo doende toch maar wat anders geregeld. Na het eten lekker op rust, morgen kwart over vijf het wekmelodietje van de telefoon. We komen vandaag langzaam op gang en het is kwart over zes als we de kuierlatten nemen. Je merkt gelijk al dat het warm gaat worden vandaag. Na een uur of tien is het echt warm 33 graden,we hebben er dan al zo een 20 km op zitten. Het is vandaag een mooie route veel groen af en toe een watertje en een beetje glooiend landschap. We lassen vanwege de warmte maar een extra pauze in, lekker in de schaduw. Simon begint aan een lolly, deze gaat precies een kilometer mee, zo heeft hij van de week berekend. We komen rond half twee op bestemming aan. Het voordeel van vroeg vertrekken is vroeg aankomen, maar het nadeel van vroeg aankomen is soms lang wachten voor je in het verblijf kan. Dit speelt vandaag ook weer, tussen 4 en 6 kunnen we binnen. Dus maar aan de rivier in de schaduw wachten met een koud drankje. Dit vinden wij beter dan in de hitte te lopen.
Zo dat is het eerst wel, dus tot morgen

Nel van es

Ik geniet alle dagen van jullie verslag en heb diepe bewondering voor het geen jullie pressteren Geweldig en de hartelijke groetjes uit Avenhorn

Leif

HIER IS HET OOK WARM HOOR!!!

Voy con Dios

Verzoeknummer: een paar mooie selfies van jullie bruine koppen tussen al die prachtige foto's door. Wat een werk allemaal. Ik geloof dat jullie inmiddels een flink aantal vaste volgers hebben; beroemdheden zijn jullie nu al. Hoe gaat het met Simon z'n enkel?!

Anita Roozendaal

Vandaag een zooitje ongeregeld van het walkers4walkers forum de afsluitdijk over begeleid. Best warm op "de dijk" maar dat was maar 1 dag jullie zijn al 60 dagen onderweg. Ik maak zo'n diepe buiging voor jullie?. Ik ben het eens met Voy we willen close-ups van jullie?

Annelies Beijer-Meereboer

60 dagen achter de rug mannen ! Petje af voor jullie , ik geniet elke dag van jullie wandelavonturen. TOP