Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 65 Roquefort - Mont de Marsan 22 km totaal 1696 km

13 uli Dag 65

Roquefort - Mont de Marsan

22 km Totaal 1696 km

De beheerder(Jean-Pierre) komt er aan en begint een praatje met ons, ondertussen komt het Franse echtpaar terug van boodschappen als de vrouw ons ziet zucht ze zuur en goed hoorbaar, toch leuk dat mensen blij met ons zijn, we beginnen een per ongeluk een beetje een hekel aan haar te krijgen. Na een bakje (word dit keer niet weggetieft want er is melk),even boodschappen doen, we hebben niet veel nodig bier, cappuccino voor minder dan 3,50 en gewone koffie. Terug in de gite is Paul, die jarig is gearriveerd, zo komen we toch nog weer iemand van het eerste uur tegen. Even de route en de foto's op het blog bijgewerk en even op rust, er word weer gekookt voor ons en om zeven uur kunnen we aanschuiven. Eerst het kerkje even bezoeken best de moeite waard, deze is helemaal beschilderd van binnen. We hebben 2 kaarsjes aangestoken 1 voor degene die we onderweg zijn tegengekomen (dus ook onze volgers op het blog) en 1 voor familie, vrienden en kennissen. Op de terugweg komen we Jean pierre tegen, hij verteld dat hij een taart gekocht heeft voor Paul zijn verjaardag (wat een geweldig gebaar).
Dan maar even op rust voor het eten. Aan tafel 7 uur, wat heeft Jean Pierre lekker gekookt, hij en de accommodatie maken dit weer een geweldig verblijf. Na het kaas plankje komt de taart op tafel, en wij de Wieringer nachtegalen zingen Paul op zijn Hollands lang zal hij leven toe. Paul geniet zichtbaar van dit muzikaal hoogte punt, de hele tent roept, "we want more". Na de taart lekker nog even buiten een bakkie troost. Dan weer naar binnen waar de vanmiddag gekochte bierjes lekker koud zijn. We laten er twee staan die geeft Jean Pierre morgen aan Tonnie, die daar dan te gast is. Dan is het bedtijd, morgen om half zeven ontbijten. We hadden de wekker niet hoeven zetten, om 5 uur wordt er eerst zachtjes maar even later steeds luider gerommeld. Dus wakker, toch nog maar even blijven liggen en om 6 uur er maar uit. Alle tijd om rustig de tassen in te pakken en te ontbijten. We nemen afscheid van een geweldig gastheer en Jean Pierre zwaait ons uit. We slaan lunch in bij de bakker en zijn om zeven uur op pad. De route is erg eentonig met heel veel bomen aan twee kanten. Als we nog vijf km te gaan hebben begint het te regenen en te onweren, we zoeken een schuilplaats, en wachten de ergste regen af. Na een uurtje de poncho aan en verder maar. Om twaalf uur komen we na 22 km bij gite aan. Lekker, na een slechte nacht gestrekt.

Dus morgen verder.

Jaap

Mannen, wat hebben jullie al een gigantisch eind gelopen zeg. Zo te horen gaat het nog als een speer. Complimenten hoor en ik geniet nog even van jullie verhalen en foto's. Vanavond drink ik er wel een biertje op. Succes nog.

Tonnie

Dat gebeurt je niet elke dag. Kom je aan op de gite, staan er twee biertjes klaar. Klasse mannen, en klasse hoe jullie lopen. Ben benieuwd of ik jullie nog kan bijhalen. Morgen Mont de Marsan, zit 1 dag achter jullie. Hartelijke groeten aan al mijn vrienden daar, Tonnie