Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

14 juli Dag 66

Mont de Marsan - Hagetmau

30 km
Totaal 1726 km

We zitten nog niet aan de koffie of Simon doet de deur open voor het Franse echtpaar, de vrouw kijkt weer niet blij en de man weet niet wat hij er mee aanmoet en geeft ons een hand. We horen dat ze morgen een andere eindbestemming hebben, dus zal dit wel de laatste keer zijn dat ze last van ons heeft. Na jullie sprookje geschreven te hebben ga ik vandaag maar een keer zonder zwembandje onder de douche (ik heb geen één keer Simon om hulp gevraagd), dan een klein wasje en maar weer koffie. De beheerster komt om vijf uur, wij weten niet of er gekookt wordt, dus wachten we haar maar af in verband met de boodschappen. Dus nog maar effe lekker legge. Deze dame is mooi op tijd half vijf, ze verteld hoe het hier werkt, zet een stempel en vertrekt weer. Er word niet gekookt, we gaan dus om voer. In de stad word alles al in gereedheid gebracht voor het feest van morgen 14 juli, dat is hier nogal wat, bijna alles is gesloten dus hier moeten we rekening mee houden met de boodschappen. Na het eten drinken we nog een rosé met Paul die we na morgen ochtend ook niet meer zien. Dan de wekker op vijf uur en naar dromenland. Vijf uur het wekkertje gaat en ik hoor regen, wat ook op valt binnen 5 minuten is iedereen op. Eerst maar koffie dan Ontbijten en even overleggen, Simon ziet dat ze van af zeven uur droog weer opgeven, we besluiten om zeven uur te gaan lopen, de rest volgt ons voorbeeld. Als het Franse echtpaar weggaat komt de man even gedag zeggen, afscheid nemen van Paul gaat veel hartelijker, wij gaan als laatste op pad. Eerst weer de bakker voor lunch. Het wachten op droog weer pakt goed uit, het blijft de hele tijd droog. De route wordt weer mooier en glooiender. Onderweg worden we veel toe getoeterd, en naar ons gezwaaid, ze waarderen hier de pelgrim. In Hagetmau aangekomen halen we de code van de deur en gaan naar de gite, hier is het aardig vol. Maar de drukste van allen is tot onze blijdschap Ingo. Wat een feest om hem weer te treffen.

Zo nu op rust en tot morgen maar weer.

Els

Leuk dat het ouwetje weer op jullie pad is ?

Marcel pronk

Mooi verhalen zo te lezen genieten jullie ervan veel plezier verder en blijf je verhalen met plezier lezen gr marcel