Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 67 Hagetmau- Orthez 25 km totaal 1751 km

15 juli Dag 67

Hagetmau - Orthez 25 km
Totaal 1751 km

Na een beetje te zijn bij gepraat met (cam)Ingo, komen er nog 2 fietsers aan (Jo en Evelien) en zit het hier vol. Er is hier een hele Duitse kolonie, een ervan Claus, vroeg toen we aan kwamen lopen Simon, Henk? Hij heeft van Connie over ons gehoord, Zo zie je maar weer hoe klein dit wereldje is.
Na de koffie neemt Ingo ons mee naar de Cripta de San Girons, een pelgrim moet soms ook een beetje cultuur snuiven. Het is leuk om te zien maar verder hebben we er niks mee, Ingo komt een half uur later terug dan ons. Terug in gite, zet ik de foto's op het blog en werk de kaart bij. We hebben van avond een date met Ingo, we gaan met zij drieën eten.als we weg gaan vraagt Evelien of zij en haar man Jo ook mee mogen, dus hoe meer zielen..... Ingo gaat voorop hij heeft het restaurant vanmiddag al uitgezocht, we moeten best ver lopen, dus Simon vraagt of we in Keulen gaan eten, een luide lach is het antwoord van Ingo. Bij het restaurant aangekomen duurt het aardig lang voor we voer krijgen, Ingo denkt dat de kok nog in de gevangenis zit (heeft hij een keer in Mexico meegemaakt), de serveerster praat alleen Frans, wat iets lastig is met bestellen maar dit lukt toch. Het eten is heel goed te hachelen, en het gezelschap is erg gezellig. Kortom we hebben een top avond met top mensen. Terug bij de gite trakteerd Ingo nog op een biertje, waarna de luiken ervoor gaan. Vijf uur kukeleku, opstaan koffie, tas inpakken en gaan. Het is heerlijk weer, het heeft een uurtje terug nog geregend, dus de natuur ruikt heerlijk. Onderweg halen we Claus en Marie in die een half uurtje voor ons weg gingen. Bij een bakker onderweg ontbijten we en drinken er een bakkie. Om half elf hebben we de laatste stop, als we net zitten komt er een man aan gelopen, die vraagt of we iets nodig hebben, drinken of iets dergelijks. We bedanken de man hartelijk voor dit aardige gebaar, en vertellen hem dat we van alles genoeg hebben. We hadden vandaag een mooie route met veel klimmetjes. Half twaalf komen wij aan, en moeten even zoeken waar we de sleutel moeten halen, als we hier eindelijk aankomen blijkt Claus deze net te hebben opgehaald. Dus terug naar de gite en wachten, ondertussen komt Mary ook aan en deze belt Claus die er dan ook zo is. Hij trakteerd ons op een koud biertje, waarna we de gite bezetten. Dan op rust, en tot morgen maar weer.

Petra Rotgans

Leuk om jullie verhalen te lezen, wat een belevenis zeg! En als je de kaart bekijkt zijn jullie al bijna door Frankrijk heen, super! Het weer is gelukkig goed te doen en we hopen dat jullie de hele pelgrimsroute zonder problemen af kunnen maken. Succes

Paul Kramer

Ik maak me zorgen hoe het met het bad eendje gaat ik hoor al een tijd niks meer over het eendje.
Is de liefde over?
Voor de rest top mannen!!

Voy con Dios

Ik lees kukeleku, dus die badeend is ingeruild voor een haantje. :-) Mooie verhalen mannen, wat leuk dat jullie als pelgrims worden herkend en dat iemand onderweg voor jullie wil zorgen. Dit zal vermoedelijk toenemen, naarmate jullie Santiago naderen. Was iedereen maar zo aardig voor landlopers.