Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 68 Orthez - Saint Palais 34 km totaal 1785 km

16 juli Dag 68

Orthez - Saint Palais 34 km
Totaal 1785 km

Ingo is de laatste die aan komt waaien, er is gelijk weer leven in de brouwerij. Claus heeft het over de WK finale, of we de stad in gaan te kijken, we weten het nog niet. We moeten dan halverwege terug omdat er dan iemand geld komt innen.
We zitten in een prachtig onderkomen met alles er op en er aan, twee slaapkamers met elk 3 bedden en een keuken waar niks ontbreekt, dus weer voor de bakker. We hebben voer gehaald bij de supermarkt, alles is dus mooi geregeld. Ingo heeft een eigen woordje voor als wij bla bla bla zeggen, gebruikt hij pipapo, dit is erg grappig vooral als dit drie keer in één zin gebeurd. We horen dit weer erg veel want hij laat bijna geen stiltes vallen, Zo houd hij de stemming er wel in met zijn 83 jaar. Morgen nemen we afschheid van hem, hij doet het morgen rustig aan. Wij hebben morgen een lange rit van 34 kilometer en zitten dan nog één dag van Saint-Jean-Pied-de-Port af waar we een rustdag hebben en daarna de Pyreneeën oversteken. We zijn niet de stad in geweest voor de finale, en gaan vroeg op stok,wekkertje staat op vijf uur. Claus bakt roerei met ham, na de afwas vertrekken we met zijn vieren. Wij lopen iets harder dan Claus en Marie, dus zíen we ze alleen nog bij de eerste koffie stop. Het weer is een klein beetje droog, wat lichte regen, veel harde regen en een aantal stortbuien, wat wil een pelgrim nog meer. Wel is het door het vele klimmen en dalen een hele mooie etappe, alleen moet ik de camera voor de laatste 2 uur opruimen om hem nog een beetje droog te houden. We lopen de kilometers lekker vlot weg en zijn om kwart over twee met de boodschappen op bestemming. Snel droge kleren aan en een bakkie. Als we op rust liggen komt Claus er aan en verteld dat Marie ook onderweg is.
Zo genoeg voor vandaag tot morgen maar weer.

O Ja, het verhaal wat ik alleen in mijn eentje ken.
Wij hebben een tijdje terug onderdak gehad bij Jean Pierre. Daar is het volgende gebeurd, ik dacht dat we kip te eten kregen maar wat wil het geval de kip was een eend. Je raad het al sinds die dag is het badeendje spoorloos verdwenen. Hopelijk kom ik hem tegen als ik op de rustdag mijn tas leeghaal.


Reacties

Reacties

Jannie

Respect voor jullie lange wandeling, lees nog steeds met genoegen jullie verhalen!
Gisteren aangemeld bij de Nijmeegse Vierdaagse. Vanmiddag reunietje van mij bekende Vierdaagselopers. Anita uit Hippo ook gesproken.
O ja, dank zij Anita hebben jullie best wat 'stille lezers'.
Ga zo door mannen! SUCCES!

Tonnie

Henk en Simon, fijn dat het zo goed gaat! Top mannen. Maar ik ga jullie niet bijhalen. 30 is mijn max. In die groep van jullie met Ingo en ik vermoed Susi doet de naam Tonnie vast ook een belletje rinkelen. Ik ben vandaag, dinsdag, aangeland in Orthez. Ik vermoed dat het door jullie gememoreerde Franse echtpaar vanavond bij mij slaapt. Ik heb mijn (voor)oordelen al. ? Ze stonden vooraan bij het Office Tourisme. Ben ze met Susi tegen gekomen in Limoges. Arriveer zelf vrijdag in SJPdP. Alles wat goed is voor jullie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!