Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 70 Saint Jean Pied de Port rustdag totaal 1814 km

18 juli Dag 70
Saint-Jean-pied-de-Port rustdag
Totaal 1814 km

We kunnen twee dagen blijven in het onderkomen, we moeten alleen morgen ochtend om acht uur verhuizen naar de overloop, we zien erg op tegen deze vier meter en één en twintig centimeter. Na het blog op orde hebben gebracht, wil ik mijn camera even laden met één stopcontact waar de telefoons al aan de laders liggen schiet dit niet op. Dus beneden maar, ik ga er lekker in het zonnetje bij zitten. En wat schetst mijn verbazing, Marie staat opeens voor mijn neus, ze zou vandaag 11 km Lopen maar toen ze aankwam was daar geen enkele slaapplek te krijgen. Zo doende is ze op de bus gestapt en naar heel toevallig hetzelde onderkomen als ons gegaan. S'avonds het leuke stadje in, wat een drukte je struikelt niet alleen over de pelgrims maar ook over de touristen.
We strijken op een terrasje neer om een hapje te eten, het voer is prima maar de home made sangria is het best. Terug in het onderkomen nemen we nog een bier, spreken Marie nog even en we gaan plat. Simon is er vandaag als eerste uit als hij buiten een bakkie doet ziet hij vele pelgrims vertrekken. Wat een rare gewaar wording, toen we gisteren uit Saint Palais vertrokken hadden we er misschien maximaal 30 gezien en hier blijken ze met trossen aan de bomen te groeien. Er vertrekken hier elke dag ongeveer 300 pelgrims. Na de koffie, de tassen op de overloop gezet, en op zoek naar ontbijt, een wasmachine en een stempel ( Saint Jean Pied de Port mag natuurlijk niet ontbreken). Na een lekker ontbijt met koffie bij een bakker, op zoek naar een was machine als we deze aan de praat hebben, gaan we op zoek naar een stempel en een supermarkt. Als zoekende lopen we Marie tegen het lijfje, we worden uitgenodigd een bakje met haar te drinken, dus het terras maar op. Daar een tijdje gezelllig (kan ook niet anders met Marie) gezeten te hebben, gaan we terug naar de was, onderweg scoren we nog de stempel. Nu de was nog effe in de droger en wij de outdoorzaak in, Simon wil oordopjes en komt natuurlijkmet een shirt uit de winkel (1 van zijn vrouwelijke kanten). In de supermarkt scoort hij de oordoppen en de lunch. De was uit de droger moet nog even aan de lijn, daarna pakken we de tassen weer een keer helemaal uit en in ( kom je ook weer dingen tegen die je dacht kwijt te zijn). Nog even lekker op het teras bij ons onderkomen gezeten, dan is het alweer tijd voor de lunch. Na de lunch rustig aan even wat belletjes plegen. Om een uur of twee komt Marie ons halen Claus zit ook voor op het terras dus tijd voor een biertje. Ondanks dat het gezellig is blijft bij 2 biertjes en gaat ieder zin eigen weg weer. Zelf ga ik even aan de wandel, we hadden het net er over dat een rustdag net een paar uur te lang duurt, we worden dan onrustig en willen weer verder. Nu net terug van mijn loopje jullie maar even op de hoogte brengen.

Tot morgen maar weer.

We bergrijpen dat de vierdaagse van Nijmegen ook is begonnen en wensen de deelnemers, verzorgers en andere vrijwilligers veel succes en plezier.

Jannie

Je "p.s." gelezen.
Gisteren 33.1 km gelopen met nog 44.*** anderen.
Vandaag 33.6 km afgelegd met wat minder anderen.
Van Voy in haar roze baljurk meerdere foto's geschoten.
Anita gezien bij de PostNL verzorging en ook op de foto gezet.

Veel wandelsucces verder voor jullie. Knap dat je elke dag een leuk verhaaltje schrijft.

Jannie

Is badeendje al weer boven water?