Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 74 Cirauqui - Los Arcos 37 km totaal 1953 km

22 juli Dag 74
Cirauqui - Los Arcos 37 km
Totaal 1953 km

De beheerster is een aardige Italiaanse dame, helpt ons met de wasmachine. ondertussen loopt het aardig vol hier. Wij wachten met een bakkie koffie tot de supermarkt hier open gaat, dit is om zes uur. We hebben erge trek, en zitten om zes uur voor de deur. Deze Spanjool heeft waarschijnlijk Franse voorouders, hij doet namelijk pas om kwart over zes de winkel open. Het assortiment valt niet mee, we scoren een karige maaltijd, maar toch het blijft brandstof. Dus bij terugkomst dus gelijk naar binnen geschrokt. Hierna de welbekende koffie er in gegoten, en ons wasje opgeruimd. Dan proberen de luiken te sluiten en zien wat morgen weer brengt. Kwart over vijf brult de haan, eerst een bakkie, dan ontbijten. Ik heb redelijk geslapen, Simon minder, misschien omdat we onder de kerkklok lagen. Toch mooi dat er klokken zijn die vier keer in het uur slaan. We proberen vandaag in Los Arcos te komen 37 km, we kunnen op 25 km nog een slaapplek nemen als dat nodig is. Het is vandaag weer heerlijk weer, en de route gaat weer op en neer. We lopen heerlijk in een hele mooie omgeving. We vergelijken Frankrijk met Spanje ( zover mogelijk, nog maar klein stukje Spanje gezien), ook Spanje heeft oude huizen waar in gewoont wordt, maar om het huis is het netjes en het zit redelijk in de verf. De bevolking groet over het algemeen uit zich zelf, een Fransman groet alleen terug. En op straat gebeurd er wat, spelende kinderen, mensen die een praatje maken met elkaar. We komen bij een punt waar je twee kanten op kan we kiezen de kortste route, het scheelt een hele kilometer. Deze route heeft pittige klimmetjes maar prachtige uitzichten, en we lopen ook het punt op 25 km mis. We hadden al beslist de 37 km te lopen, nu is het moeten, ook geen probleem. We lopen de kilometers makkelijk weg en zijn even over tweeën op bestemming. Het bad eendje hebben we onderweg al uitgelaten, maar hier wordt er weer ouderwets mee gebadderd. Op rust even verhaaltje tikken en morgen weer verder.