Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 76 Logrono - Najera 31 km totaal 2013

24 juli Dag 76
Logrono - Najera 31 km
Totaal 2013 km

Logrono hoofdstad van de Rioja, en weer een leuke stad, even lekker een terrasje gepakt. Daarna om voer naar een supermarkt. Bij terug komst het voer in de koelkast, en met een bakkie op de patio. Ondertussen komen de twee Duitse wandelaars die we van de week al eerder hebben gezien aan. Deze gaan niet zo lekker de dame had al last van blaren en hij heeft ze nu ook. Ze zijn van plan om het van af nu rustiger aan te doen. We zien door de warmte veel mensen strompelen, dus houden wij het maar op vroeg weg en voor de ergste hitte binnen (gaat tot heden goed). Het is goed toeven op de patio, we zitten heerlijk tot voedertijd in de schaduw, na de brandstof lekker uitbuiken. Dan nog een bakkie en plat. Van slapen komt weer eens weinig, de groep van het feesten neemt hun missie serieus, er wordt geschreeuwd en deuren worden dicht gesmeten. Om vijf uur uit het schuimrubber, en toch maar zo stil mogelijk. Het is natuurlijk wel balen als je merk dat er ook nog spullen van jou uit de koelkast zijn verdwenen. Zes uur op pad en ondanks de slechte nacht gaat het weer super. We lopen Logrono uit en net buiten de stad lopen we door een groot recreatie gebied, waar we een eekhoorn spotten die niet weg loopt als we stoppen maar denkt dat hij gevoerd word en dichterbij komt. Het is warmer dan gisteren en na de eerste stop, doet het zonnetje, om half negen al goed zijn best maar een half uurtje later steekt er gelukkig een klein briesje op. De route is weer mooi af en toe een dorpje, mooie uitzichten en mooie natuur. Wel wordt het vlakker zodat je langer het zelfde panorama ziet. Rond half tien een mijlpaal we passeren de 2000 kilometer (wat een end). We spreken af dat we hier vanavond een flesje wijn voor open trekken. We zijn van plan om naar een herberg te lopen met maar 10 bedden en hopen dat daar dan nog plek voor ons is. We zijn om precies 12 uur ter plaatse en treffen het, we kunnen een 2 persoons kamer krijgen. Je snapt het al dat is niet zo moeilijk (zelfs voor ons niet). Dus eerst een bakkie het badeendje wassen en op rust. Dus morgen verder.

marcia

Gefeliciteerd met het behalen van de 2000 km!!! Wat een prestatie!! Ga zo door!!!

Voy con Dios

En ik maar denken dat er tijdens zo'n pelgrimstocht gebeden wordt, bezinningsmomenten worden beleefd in de refuges en stiltedagen worden georganiseerd. Van jullie verhalen word ik wijzer; het is feesten en beesten! Tekeer gaan en aan de lamp hangen! Leeftocht roven van mede-pelgrims.
Is dit voor jullie ook zo'n verrassing of waren jullie voorbereid op zulk gedrag? 't Lijkt wel Nijmegen joh.

Nel van es

Gefeliciteerd met de 2000 km wat een prestatie groetjes van ons

Marian

Gefeliciteerd met de 2000 km toppers.

Hendrike

Henk en Simon,
Ik ben verschrikkelijk trots op jullie.
2000 km, ik doe het jullie niet na. Geweldig!!

Jan

Proficiat met het behalen van de 2000 km mijlpaal.

Paul Kramer

Gefeliciteerd met de 2000 km. Top

Janet

Wauwww!!! 2000 kilometer. Da's een end. Van harte gefeliciteerd saampjes. Zet hem op voor het laatste stuk.??

xander

van harte met de 2000! geen millenium bug voor jullie dus.

Monique

Henk en Simon, gefeliciteerd met weer een mijlpaal, 2000 km Fantastisch!