Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 77 Najera - Redecilla de Camino 32 km totaal 2045 km

25juli Dag 77

Najera - Redecilla del Camino

32 km  Totaal 2045 km

Zo even met thuis front gebeld, en daarna een lekker ijsje gehaald. Een klein rondje door het dorp gewandeld. De eigenaar refuge heeft ook een restaurant hier vlak bij. Dus daar maar elk twee bakjes met één keer cake op het terras genuttigd en het pelgrims menu bekeken voor van avond, wat er niet verkeerd uit ziet. Dan maar voor proviand een supermarkt gezocht voor ontbijt en lunch voor morgen. Dan maar weer op rust met het gezegde slaap je niet dan rust je toch.
We gaan s' avonds toch voor het pelgrims menu, we zijn even te vroeg dus maar een bier. We zitten op een klein terras, met aan het tafeltje naast ons een Belgisch echtpaar die ook van huis vertrokken zijn en er ongeveer 1800 km op hebben zitten. Het eten is lekker en voldoende, het word
vergezeld met een karaftje rode wijn. Na het eten bestellen we nog maar en karafje om de 2000 kilometer weg te spoelen. Na lekker getafeld te hebben, ga ik betalen, we hadden het over de naam van onze gastheer. Simon wist het niet meer en volgens mij was het Theo, waarbij Simon weer de bekende grapjes uit de kast haalde, want welke Spanjool wordt nou Theo genoemd. Dus gelijk maar even aan hem vragen, en wat heb ik gelachen, het was dus Theo. We zoeken dan de kooi maar op, we hebben nog wat in te halen. Na een goede nacht, worden we om vijf uur wakker gebruld. Zo als meestal koffie,ontbijten en pleite. Het is bewolkt, dit maakt het lastig het pad te vinden, omdat het dan later licht is. We zijn vandaag ware padvinders, als het licht is lopen we nog steeds op het pad. Het pad begint mooi maar wordt naar mate de eindstreep nadert steeds eentoniger. We hebben vandaag niet zo een lekkere ondergrond, veel losse stenen die verschillend van grote zijn. Dus geen afzet is gelijk en we slippen regelmatig weg. Toch valt het tempo nog wel mee, we zijn namelijk om een uur of één op bestemming. Hier kunnen we gelijk naar binnen. Dus badeend gevecht en op rust een verhaaltje tikken. Morgen maar weer verder.

Eva

mannen goed bezig,
ik zit ondertussen met me kont in kroatie
dus jullie krijgen de groepjes vanaf daar

groepjes eva