Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 78 Redecillo del Camino - San Juan de Ortega 36 km totaal 2081 km

26 juli Dag 78
Redecillo del Camino - San Juan de Ortega
36 km Totaal 2081 km

We worden hier verwend, we kunnen de tour kijken. We zitten in een klein plaatsje waar helemaal behalve een restaurant niks is. Dus maar weer eens een wasje. Voor als nog zitten we met zijn drieën hier. Behalve wij huist hier ook nog een Franse dame, deze spreekt maar een paar woordjes Engels dus heeft weinig praatjes voor een vrouw. Er komt ook niemand meer bij dus geen feest Varkens vandaag. De dame loopt morgen net als ons 36 km, zal dus s'nachts niet lallend en brallende rond struinen. In het restaurant nemen we maar weer het pelgrims menu, wat weer heerlijk naar binnen gaat. Simon regelt dat we brood voor morgen voor ontbijt en lunch mee krijgen, hoeven we tenminste geen honger te hebben. Terug de bekende bak pleur, en maar weer plat. Vijf uur worden de matassen omgedraaid en staan we op.
Het ochtend ritueel volgt en om zes uur nemen we de benen. Net als gisteren is het bewolkt en met iets meer moeite blijven we op het rechte pad. Het begin van het pad is bijna het zelfde als gisteren dus eentonig. Om tien uur komt bet zonnetje de boel opwarmen en om twee uur is het 33 graden. Wij vinden dit warm, maar ik begrijp dat het voor jullie koelkast temperaturen zijn. Op 12 kilometer voor het einde krijgen we nog een zware klim voor onze kiezen. Het begin was steil over losse keien daarna werd het iets minder steil maar ging het erg lang door. Hier boven gekomen even met een Nieuw Zeelands echtpaar een praatje gemaakt en weer verder. Het laatste stuk gaat door het bos dus schaduw dachten we. Dit hadden we mis, een breed pad lekker in het zonnetje. Maar om een uur of twee toch weer op bestemming. We slapen in een oud klooster met 40 slaapplaatsen. We liggen op rust, Simon ergert zich aan iemand aan de overkant, die heerlijk ligt te snurken. De rest komt morgen wel weer.

Janet

Het is hier inderdaad puffen. Respect voor jullie in de warmte. Zet hem op maar weer. ??

Voy con Dios

Ja hoor, na een steile klim maken ze gewoon nog ff een praatje. Bikkels!

Jaap

Ik heb diepe respect voor jullie prestaties. Geen vuiltje aan de lucht. Succes maar weer.

Jannie

RESPECT voor jullie kilometers!
DANK voor de verhaaltjes en de mooie foto's!
SUCCES verder!

Om 11.30 uur 37 graden Celsius achter een huis in "Het Rijk van Nijmegen" (in de schaduw).