Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 79 San Juan de Ortega - Burgos 28 km totaal 2109 km

27 juli Dag 79
San Juan de Ortega - Burgos 28 km
Totaal 2109 km

We gaan nog even naar het restaurant hier naast om een koppie op het terras, we doen er een koekje bij vandaag. Als we aan ons tweede bakje zitten komt er een Duits echtpaar bij ons aan het tafeltje zitten. We maken even een praatje, ze zijn een weekje op vakantie en doen in deze week stukjes van de Camino, vandaag gaan ze nog vijf kilometer verder. Na dit praatje bekijken we de kerk van het klooster even en steken een kaarsje op. Dan maar op rust en de foto's op het blog knallen. Simon ligt AZ te kijken maar wordt er nog niet vrolijk van (kan nog komen, het is pas rust). We eten hier om half zeven met de grote groep mee. Half zeven aan tafel en de pot schaft: paprikasoep, macaroni, varkenslapje, patat, sla en een toetje, we krijgen alles tegelijk en het is al niet te warm. Maar ook dat is pelgrimeren, als er maar brandstof in komt. S'avonds nog even een bakje bij het restaurant, en op tijd er in. Dat lukt slapen is een ander verhaal, het is een gesnurk van je welste en af en toe gooit iemand een deur dicht. Vijf uur kraait de haan, dus er uit, we kunnen geen warm water scoren. Er staat wel een koffie automaat maar we hebben maar kleingeld voor één bakkie. Ik probeer te wisselen bij twee Ierse dames Helen en Yvonne, als dit niet gaat krijg ik spontaan een bakkie van Helen, hier wordt je toch weer blij van. We gaan half zes op pad, en hebben geen probleem om op het rechte pad te blijven. We komen gelukkig twee koffie tenten tegen, waar we toevallig met de twee Ierse koffie drinken. Yvonne loopt vandaag haar laatste etappe en gaat morgen weer naar huis en moet weer aan het werk. Helen is school juf een heeft de tijd en loopt de hele route. De route is erg saai, maar het weer maakt een hoop goed zo een 27 graden met een lekker briesje. We komen om half twaalf in Burgos aan, waar we eerst naar een refuge gaan met 16 slaapplaatsen. Maar jammer genoeg, wegens vakantie gesloten. Zo belanden we toch in een pelgrims fabriek met meer dan honderd bedden. Dus bad eendje uit de tas en daarna op rust (als je het rust kan noemen) en een verhaaltje tikken. Dus morgen he vervolg.