Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 80 Burgos -Hontanas 33 km totaal 2142 km

28 juli Dag 80
Burgos - Hontanas 33 km
Totaal 2142 km

Na de rust even de stad in, we zitten vlak bij de kathedraal. Wat is dit een mooi en enorm groot gebouw. Verder is Burgos een mooie stad, waar het gezellig druk is.
We bekijken het stadje en de gezelligheid en we zoeken een supermarkt. Als deze gevonden is slaan we de proviand voor morgen in. Bij terug komst nog even de was doen, hierna willen we eigenlijk de tour kijken. Dus zoeken we een kroeg met de tv op de goede zender, laten we die nou nog vinden ook en ze schenken er zelfs bier. Na de tour hebben we onze zinnen gezet op dönner kebab, dit lukt ook en is erg lekker. Dus met een volle broodtrommel uitbuiken, om een uur of half tien wordt ik wakker, wat een drukte en een herrie hier. De refuge sluit om half tien, dan kan er tot morgen ochtend zes uur geen mens meer in of uit, als je te laat bent heb je gewoon vette pech, dus iedereen op het laatste moment naar binnen. Om vijf uur het ochtend ritueel, en om zes uur worden we weer vrij gelaten. Het eerste uur is bij schemer de stad uitlopen, daarna is het de aanloop naar de Meseta, een Spaanse hoogvlakte. We lopen ongeveer een week op de Meseta, welk erg saai is en waar het ook erg heet kan zijn. De laatste 15 km vandaag is al Meseta en is inderdaad nou niet direct inspirerend. Wij komen om half één op bestemming aan. Waar we een biertje nemen en ons inschrijven. Deze refuge heeft 16 slaapplaatsen en wij liggen op een zaal met 8 bedden, lekker op rust dus mogen weer verder.

Loes Ansink-Molenaar

Mannen ik heb zoveel respect voor jullie, lees elke dag met veel plezier, maar reageer niet altijd :) Succes nog de laatste loodjes!! Maar dat gaan jullie echt wel redden (Y)