Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 84 Sahagun -Reliegos 32 km totaal 2269 km


1 aug Dag 84
Sahagun - Reliegos 32 km
Totaal 2269 km

We spreken af om op tijd te eten, maar zoals ik gisteren al melde, moet je goed zoeken naar een tent die open is. Hier zijn het late eters en niet elk restaurant denkt wat extra's te kunnen verdienen aan de pelgrims. Maar tot nu toe vinden we altijd wel wat en vandaag zitten we lekker te bikken bij de Italiaan. Na het eten nog even langs de supermarkt en dan maar plat. Om vijf uur doen we onze ochtend gymnastiek en gaan om kwart voor zes weer op pad. We lopen het eerste uur in het schemer, zelf ga ik niet zo lekker, ik heb een leeg gevoel en kan die twee renpaarden amper bij houden. Zo als je dan altijd zal zien, is de eerste koffie stop pas na elf kilometer. Maar ook daar komen we en ik neem twee hele zoete muffins bij de koffie. Als we weer op pad gaan merk ik dat het weer lekker gaat. Het weer zit weer mee een lekker briesje met ongeveer 24 graden. De route is net zo saai als gisteren. Dus zijn we weer blij met ons Ierse gezelschap, die de praat er lekker inhoud. Vandaag zijn we weer lekker op tijd klaar, om kwart over twaalf worden we ingeschreven. Bedje uitkiezen en terug om een drankje. Simon gaat op rust, ik ga eerst het badeendje uitlaten, die de hele ochtend al in mijn tas heeft zitten zweten. Daarna even contact met de familie. Als ik op zaal kom probeer ik in het Engels eeen praatje te maken met de jonge dame, die net na ons aankwam. Raar als je dan hoor, praat maar Nederlands hoor. Ze had me horen bellen met mijn dochter. Dus dat praatje lukte wel met deze dame uit Abcoude, die ongeveer een weekje loopt en dan weer terug moet. Zo besef je, dat je zelf mazzel heb om de hele route te doen en nog wel van huis af ook. Dan ook maar op rust, dus morgen maar weer verder.

Reacties

Reacties

Anita Roozendaal

Zeg Voy hou je je een beetje in :-) ze weten niet echt wie jij bent hoor....via mij loop je ze te volgen/spammen hahaha
Weer een heerlijk verhaal hoor Henk, wat leven met jullie mee hier in het hete Nederland. Flesje Wieringer-Liefkes staat al klaar om te proosten als jullie arriveren in Santiago!!

Yvonne van Kooten

Hoy Henk en Simon
Wat een geweldige verhalen
Diep respect voor het geen jullie aan doen zijn
Groetjes Arie en Yvonne van Kooten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!