Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 86 Leon rustdag totaal 2294


3 aug Dag 86
Leon rustdag
Totaal 2294 km

Het gebruikelijke gevecht met het badeendje heb ik zoals te verwachten was glansrijk verloren. Hierna het scheermes maar weer eens gehanteerd. Voor de rest wordt het een luie middag. We komen alleen nog in de benen voor koffie en boodschappen. Zelfs het voer is luie pelgrims eten, een kant en klare hap die we zo naar binnen kunnen schuiven. Het is ook geen weer om je te bewegen, het is hier bloedheet (nu om half tien is het nog 32 graden). Voor morgen geven ze weer 36 graden op. We willen eigenlijk toch wel iets van de stad zien, dus dan maar in de ochtend. Na het brandstof bunkeren, gaat Simon AZ kijken, ik hoor hem nog niet juichen, en ik zoek maar wat darten op you tube. Zo, ik dacht dat ik wist wat een boeren nacht was, maar ik weet nu dat ik nog langer kan slapen (volgens Simon verschrikkkelijk snurken, hij heeft zijn oordopjes in moeten doen) als ik dacht. Negen uur wakker, gelijk de douche in, want het was erg warm vannacht. Dan mijn koffie neus maar achterna, lekker even 3 koffie. Daarna gaan we de stad maar even bekijken en onderweg zoeken naar iets van ontbijt. Onder weg naar het centrum schrokken we een tosti naar binnen welke we weg spoelen met een bakkie koffie. Hier vandaan lopen we richting kathedraal, we verbazen ons er over wat een mooie stad dit is. De kathedraal is indrukwekkend en mooi, net als de gebouwen er om heen. Als we willen gaan ronddolen zien we een toeristen treintje, we gaan ons als echte toeristen gedragen en gaan een rondje mee van een minuut of 35. Na dit leuke ritje zoeken we ons onderkomen weer op. Maar onderweg hebben we eerst nog een vader en zoon momentje bij de Burger King. Dan maar even de koele kamer in en op rust.

Morgen zijn we weer op pad en dan maar weer verder.


Reacties

Reacties

Ad Remigius

Advies voor morgen: Neem de alternatieve route via Chozas de Abajo heel erg mooi, maar is wel langer naar Hospital de Orbigo. Veel Camino plezier en geniet van de vele ontmoetingen. Weet je nog wat onthaasten is ???
Ad uit Krommenie

Roland Bisschop

Klinkt als een hele leuke dag. Veel plezier in dit laatste gedeelte.

Leif

Yvonne zegt : zo komen we er niet , al dat gerust!
Leif zegt: ik hoop dat Henk snapt dat ik zoiets nooit zou zeggen....
Toy toy toy

Voy con Dios

Scheermes... ?! Zeg me dat het niet waar is.

Jaap

Je hebt wat met dat badeendje Henk. Heeft Simon er ook 1 (of meer) en kun je nog wel zonder het eendje? Ik geniet van jullie verhalen en de enorme prestatie die jullie leveren. Ik ben trots op jullie en het schiet al aardig op.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!