Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 87 Leon- Hospital de Orbigo 33 km totaal 2327 km

4 aug Dag 87
Leon - Hospital de Orbigo 33 km
Totaal 2327 km

Na dat we even een koud drankje hebben genuttigd in het park, maar even rondje bellen en appen. Toch ook een beetje op de hoogte blijven wat er thuis gebeurd, niet onbelangrijk want over een kleine 3 weken maken we daar ook weer deel van uit. Wat gaan de laatste weken snel, het lijkt net of toen we Spanje binnen zijn gekomen we op de sneltrein zijn gestapt. Wat komt het einde van deze geweldige onderneming snel dichterbij. Ondertussen is het etenstijd geworden. We gaan op zoek, maar we willen niet ver lopen met dit weer. Zo doende stuiten we weer op junk food, ditmaal met een ijsje toe. Ik denk dat dit één van de schaarse dagen is, dat er meer calorieën in gaan dan er verbruikt worden. Terug nog even het wereld wijde web op, voor we op rust gaan. Ze geven morgen weer van dat warme weer op, dus zetten we het wekding nog maar een uurtje vroeger, en willen we om vijf uur van start. Het eerste stuk is toch de stad uit en deze hebben we al uitgebreid bekeken. Volgens de gids en de ervaring van Helen vandaag, wordt het morgen weer een saaie etappe. Om kwart over vier staan we op, en doen ons ochtend ding. Om vijf uur gaan de benen in beweging. Het voordeel van de stad is dat er nog wat licht is zodat je makkelijk het pad kan volgen. Na vijf kwartier stuiten we op koffie me iets van ontbijt. De route is inderdaad saai, een pad naast een autoweg. Het lijkt dat een beetje rust ons goed gedaan heeft, want het tempo zit er goed in. Het is warm, maar alleen het laatste ander half uur waren pittig vanwege de warmte. Om kwart voor twaalf worden we ingeschreven, in de tot nu toe mooiste herberg waar we tot nu toe gebivakkeerd hebben. Dus een bakkie koffie in de mooie tuin. Hierna snel even een wasje en dan maar even op rust dus morgen verder.