Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 90 Ponferrada - Trabadelo 31 km totaal 2431 km

7 aug Dag 90
Ponferrada - Trabadelo 31 km
Totaal 2431 km

In deze pelgrims fabriek kunnen 150 pelgrims slapen, bij grote drukte zetten ze er nog 70 bedden bij. Toen wij inschreven was het nog vrij rustig, maar ondertussen struikel je over de pelgrims. Het is er ondanks dat het zo groot is erg netjes. Ponferrada is een redelijk grote stad met 66000 inwoners, door de warmte 37 graden, zijn we niet verder gekomen dan de supermarkt. Dus dit keer weinig van de stad gezien. Morgen ochtend is het om 6 uur nog net niet licht genoeg om foto's te nemen. Als het goed is, kan morgen de winterjas aan. De temperatuur is dan elf graden lager. Na het eten nog even op de patio gezeten, waar het net als overal eigenlijk net te warm is. We gaan weer een plak nacht tegemoet, wekkertje normale tijd. Vijf uur de haan kraait, na een goede nacht stappen we uit de kooi. Even het ochtend ritueel, dan klinkt om zes uur het start schot. Eerst de stad uit, wat vlotjes gaat, we hebben een geweldige wandeldag, het weer is fantastisch 25 graden met een stevige bries. De route werkt ook mee, met mooie uitzichten en af en toe een dorpje. Veel klimmen was het vandaag ook niet, de paden volgden over het algemeen het dal. Toch een mooi gezicht hoe je dan tussen de bergen door kronkelt. Dat we zonder heet water op pad moesten bleek ook niet erg te zijn, koffie mogelijkheden in overvloed. Na 31 kilometer belanden we in Trabadelo. Waar we al snel een herberg vinden en ons inschrijven. Na dat we tassen hebben gedropt, gaan we naar beneden om te lunchen. Met een bak koffie en een uitsmijter kunnen we er voorlopig weer tegen. Hierna snel de bad procedure, daarna kan alle vuile goed in de wasmachine. Dan maar even op rust en jullie op de hoogte houden. Santiago de Compostella komt nu snel dichterbij, we moeten nog ongeveer 180 kilometer. Als we daar aankomen hebben we 1 of 2 dagen rust en dan gaan we nog zo een 90 kilometer door met Kevin, naar Finistere, wat ze ook wel het einde van de wereld noemen op de Camino.

Zo genoeg voor vandaag tot morgen maar weer.

O Ja, Jaap, ten eerste het is gewoon links, rechts of rechts, links net met welke voet je begint. En inderdaad we krijgen extra energie, van alle volgers van het blog.

Ad Remigius

Voor morgen veel succes want dan gaan jullie naar 1250 m. O'Cebreiro en geniet van deze plek.
Buon Camino Ad R. te K.

Leif

Mooi mannen ! Nog een paar dagen zo te zien....Sterkte met de klim, want jullie zijn sprinters pur sang natuurlijk.
Grrrroetsz, Yvonne en Leif

Jan Stevens

Zeer mooie en heel herkenbare pelgrimstocht
Santiago komt nu met rasse schreden naderbij , maar het zal zeker voor jullie niet het einde zijn, want deze CAMINO is voor het hele verdere leven een blijvende herinnering.
Het extra rondje naar Finistera en Muxia zal voor jullie een mooie afsluiting zijn en ook de ideale gelegenheid om deze pelgrimstocht een mooi plaatsje te geven
In Negreira zeker gaan slapen in de herberg San José , Una alberque mue bien
Geniet er nog van de komende twee weken
Buen Camino

Evelin und Jo

Wir ziehen den Hut vor eurer Leistung. Vor wenigen Wochen durften wir uns in Frankreich kennenlernen und nun habt ihr schon fast ganz Spanien durchquert. Für die morgige Bergetappe wünschen wir euch viel Kraft und weiterhin einen unfallfreien Weg. Bleibt gesund - Buen Camino

Voy con Dios

Ik vraag me ineens af, in welk land jullie in het najaar je internationale volgensbijeenkomst plannen. :-)

Jannie

Voy, laat ze dat maar OP Wieringen doen, kennis maken met alle volgers (voor eigen rekening). Ben wel benieuwd naar die twee: de loper en de verhaaltjesschrijver/fotograaf en o ja, ook loper.
RESPECT voor jullie tocht!

Jaap

Links, rechts en weer links. Het is fantastisch dat dat zo werkt. Ik ben trots op jullie. Het blijft een geweldige prestatie!!