Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 91 Trabadelo- Triacastela 39 km totaal 2470 km

8 aug Dag 91
Trabadelo - Triacastela 39 km
Totaal 2470 km

We hebben vandaag een kamer met vijf bedden. De herberg is schoon en goed uitgerust, dan weten jullie dat we minimaal een bed en een waterkoker tot onze beschikking hebben. Maar hier hebben we wel meer luxe dan dat, namelijk een huiskamer met tv, balkon en de keuken is ook dik in orde, we komen niks te kort. Het plaatsje stelt niet veel voor maar Heeft wel een supermarkt, en natuurlijk een stuk of vier herbergen. De Camino is voor de meeste kleine dorpjes toch een mooie bron van inkomsten. We verblijden de supermarkt (zie het als de Spar vroeger in een dorp) met een bezoek, even iets voor ontbijt en lunch voor morgen. Er is niet veel keus in deze kleine winkel die ook nog voor de helft met kleding gevuld is, toch vinden we wat voer. Terug alles in de koelkast en beneden in het restaurant maar even wat voer in het lijf proppen. Op rust ben ik benieuwd of onze grove planning die we voor ogen hadden een beetje klopt. De bedoeling was dat we in elf dagen, 1 rustdag namen en 300 km zouden lopen wat gemiddeld 27 km per dag is. We zijn nu 91 dagen onderweg, en hebben 8 rustdagen gehad, en hebben een gemiddelde van 27 km. Dus niet slecht, alleen zijn de rustdagen door het gesukkeld met een enkel even iets anders verdeeld. Na deze hersenkronkel van mij, de wekker maar op kwart voor vijf en kijken wat de dag van morgen weer brengt. Na een goede nacht, het was gelukkig lekker afgekoeld. Kwart voor vijf in de benen, ochtend ritueel afwerken. vandaag vertrekken we om half zes, we willen eigenlijk 39 km proberen. Na de Pyreneeën is dit de zwaarste en ook de één na mooiste. Het weer werkt vandaag goed mee een zonnetje en een lekker briesje met zo een 21-24 graden. Het waren over het algemeen steile klimmen, waar je boven op mooie uitzichten beloont wordt.
Het afdalen duurde maar liefst negen kilometer. We merken Onder weg dat we Santiago de Composte?la naderen, het word namelijk steeds drukker op het pad. Veel pelgrims lopen alleen de laatste 100 of 200 kilometer ( als je er 100 gelopen heb krijg je namelijk een certificaat). Als we Triacastela binnen lopen zien we dat er al herbergen vol zitten. De herberg die wij op het oog hebben heeft gelukkig nog plaats voor ons. Dus krijgen we een bed aangewezen en uitleg waar we alles kunnen vinden. Hierna geprobeerd het bad eendje te verzuipen en dan maar op rust en jullie gaan vervelen.

Morgen is er weer een dag

Jan

Succes met de laatste loodjes. Reusel is al lang geleden maar ik heb jullie steeds gevolgd. Geen kapsones gewoon doen en lekker lopen. Jullie zijn er aan begonnen en dan maken jullie het ook af.

Ramon Schipper

Volgens mij klopt de tellerstand na vandaag niet, 2431 + 39 = 2470 ipv 2480

henk Halfweeg

Dank je wel Ramon

Els

Met 100 km al een certificaat, wat gaan ze jullie dan wel niet geven? van mij en Cor in ieder geval een heeeeeeeeeeeeeeel diepe buiging. Xxx

Jaap

Ik ben wel benieuwd of je dat badeendje ook meeneemt als we straks nog de rest van het Pieterpad lopen. Ik wil jou niet graag delen met een badeendje hoor! Simon, deelt Henk het badeendje ook met jou?