Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 92 Triacastela- Barbadelo 22 km totaal 2492

9 aug Dag 92
Triacastela - Barbadelo 22 km
Totaal 2492 km

Zo dan eerst maar even het dorpje in, ook dit stelt niet veel voor. Het is in ieder geval beter dan de dorpjes waar we gisteren vlak voor dit dorp doorheen liepen. Dit waren allemaal boeren dorpjes met de koeien vlaaien op de weg, dan kan je zelf er de geur er wel bij verzinnen. Terwijl daar ook herbergen zijn, maar wie wil daar nou zitten? Nadat we de supermarkt bezocht hebben, zoeken we een terrasje. Waar we even lekker koffie leuten. Op de terugweg bekijken we bij het restaurant het menu. Dit staat ons wel aan. Nu we tussen de lopers zitten die een kleiner stuk lopen wordt het ongezelliger, deze lopen eigenlijk allemaal in groepjes. Helen, die nog steeds een dag op ons voor ligt, heeft hier ook last van. Daarom loopt ze maar door er zijn zelfs geen mensen die Engels (willen) spreken volgens haar. Om zeven uur gaan we maar eens wat eten, het wordt weer het pelgrims menu, we krijgen zoveel voer dat Simon het niet eens op kan. We gaan dus met een propvolle broodtrommel op rust. Na een goede nacht, verwennen we ons zelf met een stevig ontbijt. We hoeven vandaag maar 22 kilometer, dus ook het wekkertje stond een half uurtje later. uiteindelijk gaan we om half zeven aan de wandel. Het motregent als we weg lopen, na een klein uurtje krijgen we de eerste klim voorgeschoteld, als we boven zijn lopen we in de mist. De mist en de motregen houden aan tot we al weer behoorlijk gedaald zijn, het is ondertussen half tien. We doen om half elf nog even een laatste koffiestop, en lopen dan de laatste zes kilometers weg. Bij de eerste herberg hebben we geluk, er is nog bijna niemand maar ze hebben nog maar twee bedden vrij. Dus precies genoeg, inschrijven, koffie en dan maar het bedje opzoeken en de badeend uit de tas,. Dan even op rust, en jullie vermaken.

We gaan morgen weer verder nog 110 kilometer tot Santiago de Composte?la.

Janet

Wauw!!!!! Wat ben ik ongelooflijk trots op jullie. Ik maak nu al een diepe buiging.??

Aart

Hoi mannen wat beleven jullie een prachtige tocht, en wat gaat het voorspoedig. Ben echt enorm trots op jullie. Heel veel succes met de laaste loodjes. ????

Marjon

Ik ben pas ingestapt om jullie avontuur “mee te beleven”. Wat fantastisch om te lezen. Chapeau voor jullie. Succes met de laatste kilometers ??

Nel van es

Hou vol mannen wat een prestage GEWELDIG

Voy con Dios

"Niemand (wil) Engels spreken"... hahaha, Spanjaarden zijn trots op hun tweetaligheid: Spaans en Catalaans. :-)

Anita Roozendaal

Dan wordt het tijd dat jullie een woordje Spaans gaan leren zo in de laatste week. Korte wandelingen dus alle tijd voor een LOI cursusje? Hier in Hippo maak ik al een hele diepe buiging voor jullie, zo diep dat de neus op de "hullesters" ligt.

Wim van Hest

Misschien een idee om jullie mooie verhalen en foto's in boekvorm te laten maken, leuk voor jezelf en voor later als jullie oud zijn om terug te zien en te lezen

Jaap

Ik weet echt niet wat de geur is van een koeienvlaai, maar ik weet wel hoe jouw vlaai ruikt. Ik kan me niet voorstellen dat die koeienvlaai erger is dan die van jou.