Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 95 Melide - O Pedrouzo 33 km totaal 2583 km

12 aug Dag 95
Melide - O Pedrouzo 33 km
Totaal 2583 km

We zitten nu nog zo een 53 km van Santiago de Compostella, als het goed is halen we daar morgen 33 kilometer vanaf. En hopen we daar overmorgen lekker op tijd aan te komen. Dan kunnen we gelijk onze Compostella's (certificaten) halen. Hier heeft Helen vandaag een uur voor in de rij gestaan. We zullen dus wel een portie geduld mee moeten nemen. Na de rust maar weer om voer, dit keer uit de supermarkt. We kunnen hier bakken en braden, ik ga daar maar eens gebruik van maken. Om zes uur schuiven we ons voer naar binnen. We hebben brood en beleg, dus morgen zijn we eigen baas. Daarom kunnen we lekker vroeg op pad, het wekgeval staat op vijf uur. Dus worden we om vijf uur gewekkerd, maar komen maar langzaam op gang. Zo gaan we tien over zes pas aan de wandel. Het weer is op een heel klein buitje na prima om te lopen. We hebben alleen het gevoel dat we vandaag niet erg op schieten,. Als we na de tweede koffiestop weer op pad willen, komen Rita en Armin aan lopen. Hier lopen we zo een drie kwartier mee op, als Rita het tempo niet meer kan bijbenen gaan we weer ons eigen weg. Niet veel later lopen we echt de drukte in. Zo veel mensen op het pad, dit overvalt ons. We hebben over dit circus gelezen, maar dat het zo een benouwd gevoel zal geven hadden we niet verwacht. Het zal morgen nog wel drukker worden als je je bedenk dat er vorig jaar 270000 pelgrims in Santiago de Compostella aankwamen. Na 33 kilometer naderen we onze bestemming, maar door de drukte schatten we de kans op een bed heel laag in. Als we bij de herberg die we op het oog hadden aankomen, blijkt deze angst ongegrond en zijn we dus zo ingeschreven. Bedje uitzoeken, badderen en op rust.

Morgen Santiago de Compostella.

Marian

Succes met de laatste kilometers, TOPPERS xxx

Jan Z

Jammer voor het thuisfront dat we aan het einde zijn gekomen van jullie verhalen en foto's. Erg genoten daarvan, de groetjes Jan en Annelien

Anita Roozendaal

Het wordt aardig "file" lopen het laatste stuk als ik naar de foto's van vandaag kijk. Ga vooral genieten van de laatste etappe kanjers???

Leif en Yvonne

Succes mannen, petje af hoor!!

marcia

Veel succes het laatste stukkie buur& henk: respect hoor!!!

Jaap

Ongelooflijk wat jullie presteren. Geniet lekker van de laatste kilometers mannen.

Jannie

Bewondering voor jullie wandeling! Bijna op plek van bestemming. Geweldig!

Janet

Niet te bevatten ik zie jullie nog vertrekken 10 mei. Het was een emotioneel afscheid en nu......zijn jullie eral bijna. Diepe buiging.
Voor jullie beide een dikke ??