Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

14 aug Dag 97
Santiago de Compostella
1e rustdag
Totaal 2605 km

Na de rust even de supermarkt geplunderd. Daarna even wat roebels uit de muur gehaald, waar we ondertussen heel handig in zijn. Nu zijn de broodtrommels een beetje leeg aan het raken. We appen even met Helen, of die al honger heeft. Deze staat na 5 minuten voor onze deur, en sleept ons naar een leuk eet tentje. Daar nemen we een berg heerlijk voer tot ons, zo kunnen we Helen nog even op een galgen maal trakteren. Hierna sleept ze ons de halve stad door, om ons allerlei winkeltjes te laten zien. Onder weg komen we het Belgische echtpaar tegen, deze zijn ook vandaag aangekomen en vliegen over morgen al naar huis, over een strak schema gesproken. We sluiten de avond af met een koffie op een terrasje. We zijn ondertussen lekker bij gekletst en merken dat Helen de laatste dagen met hetzelfde gevoel heeft rond gelopen als ons. Hier is het een drukte van belang, veel toeristen en pelgrims. Morgen geen wekgeval, zal mij benieuwen hoe laat we wakker worden. Dat is om kwart over zeven, Simon gaat gelijk roken en een bakkie koffie drinken, ik blijf nog effe legge. Acht uur eruit en het ochtend ritueel, hierna naar de wasserette en terwijl de was draaid, gaan wij ontbijten. Terug in het hotel zit Helen in de lobby, het kind in Simon kan het niet laten om haar te laten schrikken. We spreken af om nog even de stad in te gaan met haar als ze alles ingepakt heeft. Ze bonkt om half elf op de deur, stalt haar tas bij ons. Dan gaan we nog even zonder Simon ( die moe is, en wil slapen) de stad in. Zo kuieren we nog gezellig een paar uurtjes door de stad. Waar het gezellig druk is, Helen koopt nog een paar presentjes voor thuis. Als we koffie drinken apt Simon, we proberen hem te treffen, maar dit mislukt jammerlijk. Als we terug naar het hotel gaan, komen we Rita en Armin tegen die vandaag zijn aangekomen en morgen door gaan naar Finistera. Snel doen we nog even de supermarkt aan voor de lunch. Dan is het tijd om afscheid te nemen, drie Hollandse zoenen en weg is de taxi met Helen. Dan maar even op rust
Als het goed is, is er elke middag en avond een pelgrims mis in de kathedraal. Wij zijn plan om daar van avond heen te gaan.
Morgen weer verder dan komen ook de foto's.

Els

Al een sweater gescoord Simon ?

Arjen

Top gedaan mannen en gefeliciteerd !
Trots op jullie!

Janet

Gefeliciteerd!!!!
Ongelooflijk trots op jullie.
Zolang naar toe geleefd en dan.........ben je in Santiago.
Geniet nog even van de dagen.
Dikke ?? voor jullie beiden.

Wout

Geweldige prestatie mannen gefeliciteerd, dit word afkicken voor jullie en ook een beetje voor ons.

Janneke

Gefeliciteerd samen, prachtige prestatie!

Petra

Gefeliciteerd met jullie geweldige prestatie! Nog lekker even uitwandelen en dan weer naar huis.

Annelies Beijer-Meereboer

Henk en Simon gefeliciteerd met het behalen van deze pelgrimstocht! TOP .