Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 99 Santiago de Composteĺla - Negreira 22 km totaal 2627 km

16 aug Dag 99
Santiago de Compostella - Negreira
22 km Totaal 2627 km

Om kwart over vijf lopen we naar de bus waar we om half zes in stappen, na een ritje van een half uur arriveren we daar.
Wel een apart gevoel om na drie maanden je zoon weer te zien. We gaan maar even met een bakkie zitten te wachten. We zitten recht voor de deuren waaruit we Kevin verwachten. En ja hoor het trommelgeroffel begint, dus komt hij van de andere kant aanlopen. Na hem even lekker plat geknuffeld te hebben, gaan we op zoek naar een taxi. Deze is snel gevonden en brengt ons rap naar ons hotel. Waar de tas gedumpt wordt, want er is gerommel in de broodtrommel. Maar eerst komt de zware shag en mijn nieuwe bril (er zijn er al vier gesneuveld) uit zijn tas. We laten Kevin gelijk even de stad zien, ondertussen kijken we waar we willen eten. Uiteindelijk stormen we maar een tentje in waar we Kevin kennis laten maken met het pelgrims menu, wat hem goed bevalt. Voor we terug bij het hotel zijn enteren we nog een terrasje, waar we nog een paar bieren tot ons nemen. Dan aardig later als gewoonlijk zoeken we ons kooitje op. Om kwart over zes belt Simon ons een kwartier te vroeg wakker. We ontbijten om zeven uur in het hotel, waarna we uitchecken en om half acht op pad gaan. We vinden het pad met behulp van de vuilnismannen, die ons ongevraagd op het goede spoor zetten. De route is verrassend met af toe nog wat klimwerk, en is mooi met bos en heuveltjes en af en toe een dorp. Het is geweldig lekker wandel weer met een stevige bries, en we lopen ook nog lekker in het zonnetje. We treffen het er zijn genoeg koffiestops, onderweg. Het aantal pelgrims is drastisch afgenomen, maar wij hadden het nog ietsjes rustiger verwacht. Kevin ging moeiteloos in ons tempo mee. Na een lekkere wandel ochtend, komen we om half één op bestemming aan. Het inschrijven gaat niet echt snel maar uiteindelijk krijgen we een bed. Dus tassen dumpen en we gaan om lunch voer. Dit nuttigen we lekker op het terras. Daarna snel de supermarkt plunderen, en terug in de herberg op rust.

Morgen weer een dag.

Loes Ansink-Molenaar

Nieuwe dag, diep respect voor jullie prestatie mannen. Alvast Bedankt voor jullie leuke en gezellige verhalen.

Voy con Dios

Nieuwe wandelmaat erbij, leuk Kevin en de fanclub wacht op een foto.