Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 101 Olveiroa - Finisterre 32 km totaal 2694 km

18 aug Dag 101
Olveiroa - Finisterre
32 km Totaal 2694 km

Zo zullen we even het dorp verkennen vraagt Simon, dus er maar op af. Maar waar op af er is hier bitter weinig, 3 herbergen met allen een restaurant. Voor de rest een bushalte en een paar huizen. Het voordeel van deze paar stappen (een wandeling kan je het niet noemen) is dat we nu al weten waar we van avond gaan eten. Terug bij onze herberg nemen we nog maar effe een bakkie leut, je moet toch wat hè. Dan nog maar effe legge, tot het voedertijd is. We gaan om zes uur om voer, en maar weer een pelgrims menu. Dit was weer een goede hap voer. Na de voedertijd, koffie in de herberg en er maar op tijd in. Na een boeren nacht kraait Kevin om kwart over vijf. Het ochtend ritueel afraffelen en om zes uur op pad. Kevin had al last van zijn enkel en dat is de laatste kilometers er gisteren niet beter op geworden, maar met Simon zijn steunkous en mijn slippers, lijkt het goed te gaan. Zo heeft hij vandaag 32 km op slippers gelopen. Wat een geweldig mooie route vandaag, dat loopt wel lekker. Ook het weer was top 25 graden met een lekker briesje. We zien op een gegeven moment na 99 dagen de zee weer, wel een apart gevoel, zeker als ook het einde van de wereld en van onze reis nadert. Op het laatst kom je het bos uit en zie je het hele plaatje voor je, de baai, het strand en het stadje, hier kan geen Santiago de Compostella tegen op. Het zoeken naar een bed viel mee, de eerste herberg zat vol en de tweede had nog wel 3 bedden voor ons, niet lang hier na hing hier ook het bordje vol op de deur. Tassen dumpen en kijken waar we het certificaat kunnen scoren, we worden eerst de verkeerde kant op gestuurd. Als we het dan nog niet kunnen vinden nemen we maar een biertje op deze prachtige onderneming. Wat hebben we veel mooie dingen gezien en mee gemaakt, elke dag was een feestje de één wel groter als de ander maar feest was het. We hebben natuurlijk ook wel moeilijke momenten gekend, dat kan ook niet anders. Maar we kijken met veel plezier, voldoening en ook wel met enige trots op deze tocht terug. Na de biertjes toch maar verder zoeken en als we voor het certificaat het eindelijk op de goede plaats zijn is het gesloten, morgen maar weer proberen.

Zo na een bewogen dag morgen maar weer verder, dan komen ook de foto's van vandaag.

Voy con Dios

Kevin goed gedaan, op slippers. Dat hebben die twee pelgrims nog niet geflikt. :-)

Janet.

Kevin wat een bikkel ben jij.
Ook voor jou neem ik me petje af.
Veel plezier nog.
Groetjes aan de 2 pelgrims.

Henk-Jan

Van harte gefeliciteerd met deze geweldige prestatie! Geef ff seintje als jullie thuis zijn voor een interview voor Wieringernieuws!!! Jullie zijn toppers!!!

Petra

Op Wieringen bij de Waddenzee begonnen en nu na 100 dagen aan de Atlantische oceaan gefinished! Ik vind het een topprestatie! Leuk dat we deel mochten zijn van jullie tocht. Toch een beetje jaloers want als je 100 dagen gemiddeld 30 kilometer per dag kan lopen kan je wel wandelen! Succes met jullie terug reis.

Aart

Mannen nu echt de laatste loodjes van deze prachtige tocht. Nog steeds heel veel respect,ook voor Kevin. Helemaal TOP.??????