Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 102 Finisterre - vuurtoren punt 0.00 7 km totaal 2701 km


19 aug Dag 102
Finisterra - vuurtoren punt 0.00

7 km Totaal 2701 km


Kevin en ik gaan eerst kijken of we slippers voor hem kunnen kopen. We lopen heel wat winkeltjes af, één heeft wel slippers maar geen maat kano. Wel verteld de dame dat we ze vlak naast de herberg waar we zitten kunnen krijgen in de sport shop die wij nooit gezien hadden. Dus missie geslaagd. Terug even op rust en het ritueel met het bad eendje. Daarna de stad in voor een drankje en een ritje met het treintje, naar de vuurtoren. Daar boven aangekomen grijpt het ons echt aan. We staan bij kilometer paal 0.00 en dus het einde van de wereld en onze prachtige reis (best emotioneel). Kevin maakt nog even een paar mooie foto's, waarna Simon nog een paar souvenier voor zich zelf koopt. Dan weer met het treintje terug, en dit keer laat aan de warme prak. Deze gaat vergezeld met bier en is goed te hachelen. Daarna ga ik plat, Simon roken en Kevin nog een rondje doen. We spreken af als we wakker zijn, we aan de overkant met koffie op de andere gaan wachten. Wie er om acht uur niet is wordt gehaald. Ze hoeven me niet te halen, maar ik ben om kwart voor acht wel de laatste. Eerst koffie, hierna komen de eieren met bacon (lekker hoor). Kevin en ik regelen ondertussen een ander onderkomen dan dit dramatisch geval. Dat is zo gepiept, dus terug en Simon uitzwaaien, die zo op de bus stapt en naar zijn hotel bij het vliegveld gaat. Waarna hij morgen naar huis vliegt. Kevin en ik vliegen twee dagen later en gaan morgen met de bus naar Muxia. Nadat we Simon hebben uitgezwaaid, lopen we eerst nog even de 3,5 kilometer naar het het einde van de wereld (punt 0.00). Het valt ons erg mee, we hadden de klim zwaarder in geschat. Dus zijn we er zo, schieten nog een paar foto's. Ook leg ik hier mijn steen neer, die ik op Wieringen gevonden heb en de hele reis mee gedragen. Deze had ik in eerste instantie bij het ijzeren kruis willen neer leggen, maar die zijn we klakkeloos voorbij gelopen. Dan nog een paar koelkast magneetjes voor ons zelf gekocht en naar beneden maar weer. Even een bakkie en wat make up bijwerken. We lopen maar even naar het strand in dit warme weer. Lekker even met de voetjes door het water. Op de terugweg nog een frisjes op één van de vele terrasjes. Hierna naar de herberg, Kevin aan de was, ik aan mijn verhaaltje.
Morgen is er weer een dag.



Reacties

Reacties

Anita Roozendaal

Voelt bijna als een amputatie voor je Henk.... Simon al naar huis en jij nog daar, weliswaar met je zoon maar toch. 100 dagen/3,5 maand was hij je wandelmaat/slapie....Geniet nog van je dagen met Kevin en ben heel benieuwd naar jullie interview straks op Wieringernieuws?

Jan

Na 2701 km eindig je met terugwerkende telling op 0.00!!! Proficiat Henk en Simon. Bedankt voor jullie ontmoeting in Reusel, de reisverslagen van iedere dag over prachtige landschappen en oersaaie gebieden en de mooie foto's. Ik wens jullie weer een goed begin met het "normale" werk. Nogmaals dank.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!