Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 21 Givet - Vierves-sur-Viroin

30 mei Dag 21 Givet - Vierves-sur-Viroin 20 km

Na de reparatie van Simons bed, gezellig een pintje gedronken met Wilfried, welke een erg leuke zuiderbuur met veel humor blijkt te zijn. We hebben heel wat afgeouwehoert en gelachen. Na een paar pogingen van Wilfried om een slaapplaats voor vandaag voor ons te regelen, lukt het uiteindelijk. Deze keer een hotel voor pelgrims prijs, alleen op 20 km van Givet maar ja soms moet je je er in schikken. Om een uur of half 12 gaan we plat, Simon zijn voeten liggen een halfe meter hoger dan zijn hoofd, wat volgens ons een voordeel is daar al het bloed naar zijn hoofd stijgt en er dan misschien iets zinnigs uit komt. We gaan eindelijk slapen maar na een tijdje een knal, nu springt de lattenbodem van Wilfried er voor een deel er onderuit, deze ligt volgens hem in een hoek van 45 graden. Gelukkig hebben we toch nog een klein beetje geslapen. Om 7 uur zijn we weer present, ontbijten met 2 yoghurt en natuurlijk koffie, dan de tassen ingepakt en hartelijk afscheid genomen van Wilfried die beloofd om ons een béétje op het blog te volgen. De route gids was vandaag ook weer helemaal in topvorm, ga bij rotonde niet naar a, niet naar b, niet naar c maar naar d, dus dan kom je natuurlijk bij een bord waar a,b,c en d allemaal de zelfde kant opgaan. Op een gegeven en moment lopen we in het veld de weg splitst rechtdoor of linksaf, geen markering geen tekst in de gids, rechtdoor dan maar na een paar kilometer stopt de weg. We zijn maar door het veld recht door gelopen, 40 cm hoog gras, graan, distels en brandnetels, wat loopt het tóch lekker in de korte broek en ook weer seiknatte schoenen en en sokken. Verder was het vandaag erg stijl en een prachtige omgeving. We komen om 14:00 bij ons hotel aan dus schoenen in de zon en tot later.

En Wim bedankt voor je rekenwerk, dit brengt ons op het idee om het erbij te vermelden op het blog. Maar hier moet ik nog even tijd en zin voor maken

Hé Xander bedankt voor de foto ruimte.

Voorlopig hebben wij voldoende foto ruimte de gevers bedankt.

Wilfried

Hoi Peregrino’s,
Belofte maakt schuld en dus heb ik even op jullie blog gesurfd !
Haha, het verhaal van onze bedden doet mij opnieuw lachen, ‘tonge jonge, wat een ellende :-) niet alleen wij in een deuk, maar evenzeer onze bedden ! Nu jongens, voor die prijs stond het in de sterren geschreven dat wij niet te veel mochten verwachten hé :-) Ik denk dus dat jullie heel blij waren om vandaag in dat hotelletje toe te komen... zelf heb ik vandaag een ritje van 80km onder de wielen. Op dit ogenblik op de camping van Charleville Mézières en morgen richting Chalone en Champagne.
Simon en Henk, heel leuk om met jullie kennis te maken en ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie slagen in jullie onderneming... maar met zo’n 2 kerels twijfel ik daar eerlijk gezegd niet aan, keep going, as the end idd the stay , you will someone else...
Hartelijke groet
Wilfried

Voy con Dios

Dat was dus spoorzoeken mannen! En ik maar denken dat er overal paaltjes staan met schelpen erop, om jullie de weg te wijzen. Zijn er onderweg wel van dat soort richtingaanwijzers te zien? Of mensen die zo'n schelp op de rugtas hebben?
Op naar Frankrijk, nog een klein stukske. Veel succes en plezier!

Loes Ansink- Molenaar

Mannen wat een respect voor jullie en jullie dagboek is genieten ? Henk zijn humor kon ik al maar samen staan jullie ijzersterk ?? Succes verder

Sjors

Ziet er mooi afwisselend uit, genieten. Groeten. P.s. geen teken?

Jannie

@Sjors: 'ze' geven toch elke dag een levensteken? (grapje, hihi)

Ik geniet van jullie verhalen! P.s. geen blaren?