Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 28 Cumieres - Monmort-lucy 30 km totaal 769 km

6 juni Dag 28

Cumieres - Montmort - Lucy

30 km totaal 769 km

We werden door onze gastheer naar de supermarkt gereden, waar voer gekocht is, en welke door onze gastheer wordt bereidt. Waar vind je zo een service nog ( we krijgen zo ook een hele andere kijk op de Fransen), ondertussen belt hij ook nog even naar een onderkomen voor morgen zo dat het gezegde in de watten leggen ook in Frankrijk bekend is. Nu het badeendje uit de tas en waterpret, zo fris en fruitig, dus nu de foto's nog even op het blog. En om kwart over tien op stok. Half 8 ontbijt dit is bijna over al een croissant en stokbrood en jam met koffie, zo ook vandaag. We hebben alle bij een thermosfles van een half litertje bij ons en laten deze elke ochtend vullen met kokend water, voor een bakkie onder weg. Na dit ritueel, nemen we hartelijk afscheid van de man die ons zo in de watten heeft gelegd. En gaan op pad, de route begint prachtig wel veel klimwerk beloont met mooie uitzichten. Onder weg scoren we bij een bakker nog een lunch. Op eens komen er een man en een vrouw met twee geiten aan. De geiten worden uitgelaten zo als wij de hond uitlaten. De man roept dat we Hollanders zijn, dit is ons al vaker overkomen, en wij vragen ons af hoe ze dit kunnen zien (volgens Simon aan mijn bolle beschuit harses). Wat ook vaker gebeurd is dat je herkend word als pelgrim, de man vraagt ons of we voor zijn gezondheid willen bidden in Santiago de Composte?la. We lopen verder in de mooie Champagne streek, als we op een gegeven en moment s'middags het bos uitlopen zijn alle druiven verdwenen en is het weer graan en maïs. We zeggen tegen elkaar het word weer saai en vlak (maar we zijn de laatste dagen ook wel heel erg verwend met het landschap). Het laatste stuk is weer glibberen en glijden door een drassig bos, we verdenken de mensen die de route gids samenstellen van sadisme. Om half vier arriveren we bij het hotel, waar we eerst een pint pakken en Simon regelt tussen pint 1 en pint 2 alvast de overnachting voor morgen. Dan naar de kamer, scheren en manicure. Nog even met video watch ap thuis gebeld. En nu het sprookje van de dag voor jullie schrijven. Dus tot later.

Arjan en Leif, bedankt voor de foto ruimte, wij kunnen nu nog ruim 2100 foto's op het blog zetten dit is meer dan genoeg voor deze reis, nogmaals alle gevers bedankt.

Jan

Hallo henk en ook simon. Ik heb je gisteten en vandaag al een aantal keren proberen te bellen. Maar helaas je was niet te bereiken ik begrijp het al je ging door de chapagne streek .zeker tussen de vaten gelegen en toen vanzelf niet meer bereikbaar. Gaat alles een beetje naar het zin bij jullie. Nog geen lichamelijke ongemakken?.want aan de geestelijke ongemakken hebben jullie je handen al vol. ??

Jan

Hier gaat alles oke erg druk maar gaat goed .ikprobeer je morgen weer te belle. Dan even bijlullen want dat typen schiet bij mij ook niet op.noude gr. Van de knollen

Voy con Dios

Maar eh... hoe zag die Fransman nu aan jullie, dat jullie uit Nederland komen?

Voy con Dios

Maar eh... hoe zag die Fransman nu aan jullie, dat jullie uit Nederland komen?