Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 83 Carrion de los Condes - Sahagun 39 km totaal 2237 km


31 juli Dag 83
Carrion de los Condes - Sahagun 39 km
Totaal 2237 km

Ons onderkomen van vandaag wordt gerund door de kerk, het is schoon en goed uitgerust. We kunnen ons hier prima redden. Na nog een koffie gaan we het dorp in. Een supermarkt hebben we nodig, we zijn door de hele voorraad heen, dat wordt dus aanvullen. Het is ondertussen erg warm geworden hier. De supermarkt is gelukkig dicht bij en zijn we zo weer terug. Met dit weer kan je maar beter binnen zijn. Ik besef me vandaag voor het eerst dat ik heb zitten twijfelen of ik mijn e-reader wel of niet mee zou nemen. Deze heb ik tot vandaag nog niet gemist dus de keuze om hem thuis te laten is wel de juiste keuze geweest. Ondertussen hebben we berekend dat we 14 augustus in Santiago de Compostella aankomen. We moesten ongeveer weten wannneer we daar aankomen omdat mijn zoon, Kevin het laatste stuk naar Finistera mee gaat lopen en 15 augustus in Santiago de Compostella aankomt. Onder tussen zijn ook de terug vluchten geboekt. Het is vreemt we zijn nu aan het aftellen. Wel een vreemde gewaarwording dat je nu af en toe met heel andere gedachte over De Camino loopt. We gaan vanavond met zijn drieën uit eten, Helen heeft het pad verkend, het zal ons benieuwen waar we terecht komen. Na veel nog gesloten restaurants ( de meeste zijn pas om 8 uur open), belanden we in een tent waar ze verschillende soorten paella's hebben. We kunnen lekker buiten zitten, en het voer was uitstekend, net als het gezelschap. We hebben het over de route van morgen en willen eigenlijk 39 kilometer doen. Helen, wil dat ook en we kunnen ook 3 of 6 kilometer eerder stoppen, maar die krijgen wij er dan de dag erna weer bij. Dus na dat we het motortje van brandstof voorzien hebben, gaan we plat. Om ( ja het is eentonig) vijf uur bel geluiden om op te staan. Na het ochtend ritueel gaan we om tien voor zes, de paden op. Gisteren dachten we dat het niet saaier kon, maar vandaag weten we beter. Toch lopen we lekker door en de 39 km gaan gestaag onder onze schoentjes door. Met respect zien we dat Helen ook lekker met ons oploopt en deze boeren dochter loopt ook gewoon 39 kilometer. Vandaag zijn we over de helft van de Camino Frances en zitten we nu binnen de 400 kilometer van Santiago de Composte?la. We hebben de laatste 2,5 uur wel een zonnetje, welke wel wat minder uitbundig had mogen schijnen. Toch komen we lekker op tijd, om twintig voor drie op bestemming aan. Dit keer niet gelijk op rust maar met zijn drieën een was machine gevuld. Waarna, hoe kan het ook anders, we in een Ierse pub belanden. Na twee bier, terug om de was in de droger te dumpen en nu maar even op rust. Dus morgen is er weer een dag
2. O ja, ik denk dat de foto's morgen komen.

Reacties

Reacties

Rob&Marian

De laatste loodjes nog even door heren gr uit Appelscha

Paul Kramer

Als ik Henk zo zie denk ik dat hij met minder gewicht thuis komt dan dat hij vertrok of ik moet het me verbeelden. Veel succes met de laatste loodjes mannen.

Voy con Dios

Zijn allebei afgevallen, afgetraind en - die baard, die baard! - nog mooier dan 't al was. :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!