Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Hoe het zo gekomen is.

Hoe het zo gekomen is.

In 2010 liepen Simon en ik het Airbornpad Market Garden, waar we onderweg een fietsster tegenkwamen die onderweg was naar Santiago de Compostella. Wij hadden het al vaker over deze tocht gehad en hoe gaaf het zou zijn om deze in één keer te wandelen. Vanaf dit moment ging de tocht meer en meer bij ons leven. Alleen dachten we dat we nooit zo lang vrij zouden krijgen van ons werk. Dus voorlopig bleef dit bij dromen, tot een oud collega die de tocht ook gefietst heeft zei dat als ik tot mijn pensioen zou wachten, ik dan bijna zeventig zou zijn. Dit heeft me er toe gezet om te kijken of het mogelijk was om een sabbatical te krijgen. Dit ging makkelijker dan ik verwacht had, mijn chef was gelijk enthousiast en maakte het mogelijk dat ik 3 jaar lang mijn verlof op mocht sparen en dan 4 maanden verlof mocht nemen om de tocht te wandelen. Nadat ik dit Simon verteld had is hij ook gaan kijken of hij zolang van zijn baas op pad mocht. Dit ging wat moeizamer dan bij mij maar uiteindelijk heeft hij het toch voor elkaar gekregen, wat voor mij een uitkomst was omdat Hetty liever niet had dat ik de tocht alleen ging lopen. Hierdoor was het zoeken naar een wandelmaatje voor de tocht dus opgelost. Nu de drie jaar om zijn is het bijna zover en beginnen we op Hemelvaartsdag 10 mei vanuit Den Oever te lopen.

Voorbereiding in vogelvlucht.

Als eerste ben ik op het net op zoek gegaan naar een paklijst en heb deze naar naar eigen inzicht aangepast. Hierna ben ik lid geworden van het Het Nederlands Genootschap van Sint Jacob, waar je op de website veel informatie kan vinden. Ook heb ik een aantal reisverslagen gelezen waar ik veel informatie in vond. Met het verzamelen van allerlei artikelen ben ik al twee jaar geleden begonnen en mijn uitrusting is aardig compleet, alleen nog een paar kleine dingen worden in de laatste week toegevoegd. Met de route gidsen hebben we bewust tot februari gewacht voor het geval er nog een nieuwe uitgave uitkwam van één van de gidsen. Ook zijn we in februari naar Hem geweest. Daar woont Hennie, die de tocht in 2016 gewandeld heeft, waar hij vol passie over uitweidde. Wij hebben bij hem in Hem een leuke en informatieve avond gehad. Na de vierdaagse van Diever van 24 tot en met 27 mei 2017 waar we 4 keer 30 km hebben gewandeld, ben ik door gaan trainen.Vanaf hier heb ik regelmatig ook met mijn rugtas getraind, begonnen met 9 kilo en telkens na een keer of 5 met 1,5 kilo verzwaard tot ongeveer 15 kilo .De rugtas geeft nu na zo een 1000 km training geen enkel probleem.De 15 kg is ongeveer een kg boven het gewicht waar ik mee op pad ga.Mijn laatste meerdaagse tocht heb ik met Jaap, die ik van de Elfstedentocht 2009 ken, gewandeld. Wij hebben van 23 tot en met 26 maart 2018 115 km van het Pieterpad afgelegd.

Reacties

Reacties

Rob

Succes Mannen

Ton en wendy

Heel veel succes en geniet ervan

Anita Roozendaal

Wauw, wat een uitdaging mannen! Heel veel succes EN plezier op deze memorable tocht. Ik ga jullie volgen.

Henk-Jan Wittink

Veel succes mannen, toi toi toi...

http://www.wieringernieuws.nl/nieuws/29477/Henk_Halfweeg_en_Simon_Schipper_3000_kilometer_te_voet_voor_de_boeg.html

Hilde en Jan de kleine.

Succes mannen! Top.

Cobi

Eindelijk is het dan zover, heel veel wandelplezier.

Cor en Els

Veel succes en plezier, wie weet zien we jullie aan de eindstreep.

Leon schouten

Veel succes en heel veel plezier.

Voy con Dios".

Mooi begin van een "spannend jongensboek". Op aanraden van een wandelvriendin blijf ik jullie volgen.
Ik wens jullie onvergetelijke wandelkilometers!

Cornelia

Alle goeds op jullie reis.
Ik kijk uit naar jullie reisverhalen.

eva

mannen zet hem op en jullie kunnen het

topper

gr eva

Simon en Ina

Eindelijk van start !
Succes!!

Janet

Nu al trots op jullie. X

Kevin

Eerste dagje zit er op mannen was gezellig en zie jullie in Spanje

Marina Reij

Heel veel succes mannen en geniet ervan!!

Frank en Ina

De kop is er af! Heel veel succes!

Tabitha

Succes mannen.
Alweer 2 dagen aan het lopen.
Geniet vooral van ?

jaap en alie wagemaker

Succes mannen veelwandel plezier

Frits

Geweldig mooi avontuur voor de boeg! Heel veel succes!

Jacco

Wat lijkt me dit super gaaf om dit te mogen/kunnen doen!!
Heel veel succes en wandelplezier!!

Ria Dijkstra

Heel veel succes toppers .... met deze bijzonder mooie uitdaging ??‍♂️??‍♂️

Alex van Dalen

We blijven je volgen. Heel veel succes.

Anita Wagemaker

Wat een avontuur!!!.... Heel veel wandelplezier en geniet van al het moois onderweg....Succes Heren!!

Peter vriezema

Veel Succes. Overigens heeft Simon ook in het verleden wel wat lange wandelingen noodgedwongen moeten maken, ik herinner me tijdens zijn militaire luchtmachttijd nog dat hij noodgedwongen uit Den Helder is komen lopen omdat er in de nachtelijke uren geen openbaar vervoer te bekennen was ?

Hennie

Bueno Camino !

Martien Keppel

eerste stempel gezien, wil natuurlijk ook de laatste zien, succes en een goede reis mannen.

Ramon Schipper

Ja Peter wat je zegt,dat klopt midden in de nacht vanuit Den Helder naar Hippo lopen in het nog mobielloze tijdperk,geweldig, gewoon doen en niet lopen zeuren,het was niet anders ,Ja als iemand je had opgehaald was het wel lekker geweest maar dat was niet zo

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!