Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 13 Reusel - Rosselaar 30 km

22 mei dag 13 Reusel - Rosselaar 30 km

Gister middag, nog even een rondje Reusel om een beetje eten voor s'avonds te halen. Na terug komst nog even in de tuin gezeten, om een uur of 18:30 naar boven wat eten en om 21:00 plat.
Van ochtend 7:30 ontbijt, wat niet verrassend weer van wereld klasse was, dit keer met een roerei. Om 8:00 nemen we afscheid van deze geweldige mensen en worden we uitgezwaaid. we gaan uitgerust op pad, de eerste 10 km gaan naar Postel (België). Voor we Nederland uitlopen denk ik het is over en uit met de tocht daar Simon door de Nederlandse politie in boeien is geslagen wegens landloperij. Gelukkig was dit door ons in scene gezet en konden wij onze tocht vervolgen. Bij de grens hebben we op aanwijzingen van Jan (anders hadden we deze mooi gemist), grenspaal 200 opgezocht. Na een km of 3 komen we in Postel bij de abdij aan, waar we aanbellen en binnen een stempel krijgen van een man in een witte jurk, zijn huid was net wit als de jurk. We werden vervolgens vlotjes afgevoerd. Van uit Postel gaat het naar Witgoor dit was een prachtig stukje wandelen. Uit eindelijk lopen we op het kanaal Kwaad Mechelen af, dit moeten we via een kaars rechte weg weer 10 km (erg eentonig) volgen in de volle zon. We gaan nu nog een stukje binnen door, en duiken een frietkot in. Als we binnen zitten begint het te regen en te onweren dus na het eten de ergste regen afgewacht en uiteindelijk naar ons gast adres gelopen. waar we ons eerst lekker opgefrist hebben en daarna een lekker bakje koffie voor geschoteld kregen. Hierna het eerste internationale sprookje verzonnen. Dus jullie raden het al morgen weer verder.