Simon en Henk wandelen naar Santiago de Compostela

Dag 22 Verviers- sur-Viroin Rocroi 27 km totaal 590 km

31 mei Dag 22 

Verviers-sur-Viroin - Rocroi 27km

Gisteren, balen want mijn laptop laad niet meer op, waarschijnlijk een draadbreuk. Dus ik moet voor als nog jullie de foto's schuldig blijven. S avonds lekker de warme hap bij het hotel genuttigd, en een boeren nacht gemaakt. Ontbijt half 8, wat weer goed verzorgt was. Om 8 uur op pad,we lopen het bos in en het begint gelijk met klimmen. Het is ploeteren door de pruttige en glibberige paden. Wat wel mee viel is dat de markering tiptop in orde was en er geen bordje ontbrak. Op een geveven moment  besefffen we ons dat we hier zonder wandelstokken bijna niet door gekomen waren. We staan voor een heel steil pad recht naar beneden en  water er onder. Dus mazzel met de stokken en voorzichtig stapje voor stapje achteruit naar beneden met het zweet tussen de billen. Dit stuk is zonder wandelstokken zelfs gevaarlijk. Verder maar weer en op het moment dat ik het niet  verwacht glij ik onderuit gelukkig op mijn zij, de eerste gedachte, voor het zelfde geld stopt het hier. Gelukkig valt het mee alleen een paar schrammetjes. Even verder op een  koffie plekje, tassen af en zowaar de mijne is brandschoon maar die van Simon zit door mijn prutbommetje onder de modder. Zo lopen we de hele dag op en neer, glibberend, glijdend en balancerend door de bossen. Wat een mooie natuur die Ardennen. Genoten van alles om ons heen en de stilte. Om een uur of 3 lopen we Rocroi in via de Aldi (ijsthee en appelflap) naar de Franse V.V.V. waar we een bed regelen in een pelgrimsherberg, waar we 6 bedden tot ons beschikking hebben en alles goed voor elkaar is. Straks boodschappen doen en een maaltijd koken. Dus tot later.
 
Vaya con Dios.
Het lijkt er op dat de markering nu dik in orde is maar België was een ramp ook onze wandelgids.








Reacties

Reacties

Janet

Was ik maar een vlieg. Dan had ik de hele reis mee gevlogen en af en toe rusten op jullie rugzak. X

Wilfried

Goed gedaan jongens!
Ik wist dat jullie een boerennacht gingen hebben in dat hotelletje, ja toch ?
Keep up the spirit jongens !
W.

Voy con Dios

"Waarom loop jij niet es naar Santiago" vragen ze mij wel eens.
Als ik jullie blog van vandaag lees, mannen, dan weet ik weer precies waarom niet. Wat een tocht... wees voorzichtig en blijf stoer kijken!

Voy con Dios

"Waarom loop jij niet es naar Santiago" vragen ze mij wel eens.
Als ik jullie blog van vandaag lees, mannen, dan weet ik weer precies waarom niet. Wat een tocht... wees voorzichtig en blijf stoer kijken!

Jaap

Mannen jullie zijn echte toppers. Wat een tocht zeg! Ik zie Simon wel, maar Henk niet op de foto's. Ben jij wel echt mee Henk?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!